خلاصه ماشینی:
"استفاده کند؟ خصوصیات و ظرفیتهای موجود واسطهها چیست؟ مؤسسه تجاری باید از چه نوع حمل و نقلی استفاده کند؟ فرآوردهها کجا باید انبار شوند؟ هزینه توزیع چه مقدار است؟ هزینه توزیع فیزیکی چه مقدار است؟ شرکت چه تشویقها و مساعدتهایی به واسطههایش میکند تا به اهداف توزیع خارجی دست یابد؟ رقیبان شرکت از چه کانالها و مجراهای توزیع استفاده میکنند و این کانالها چقدر مؤثرند؟ شرکت چگونه باید فرآوردههایش را در بازار خارجی توسعه دهد؟ توسعه فروش از طریق غیر فردی (تبلیغات و بسط فروش) آیا باید آگهی کند؟ آیا باید در نمایشگاههای بین المللی شرکت کند؟ نیازهای ارتباطی برای بازارهای خارجی چیست؟ شرکت چه اهداف ارتباطی و تبلیغاتی را باید در خارج تعقیب کند؟ بودجه تبلیغات خارجی چقدر است؟ آیا برای خردهفروشان،تبلیغاتی در خارج وجود دارد؟ نقاط ضعف و قدرت آنها چیست؟ رسانههای تبلیغاتی داخلی و خارجی چه مقدار مؤثرند؟ آیا شرکت باید از بنگاههای تیلغاتی استفاده کند؟ چگونه باید انتخاب شوند؟ در بازار خارجی،تبلیغات و برنامههای توسعه چقدر مؤثر است؟ احتیاجات قانونی چه چیزهایی است؟ آیا قوانین خارجی با تبلیغات رقابتی مخالفت دارد؟ توسعه فروش از طریق اشخاص آیا نیازی به فروشندگان سیار جهت توسعه فروش فرآوردهها در خارج وجود دارد؟ مشتریان خارجی از عوامل فروش چه نوع کمک و خدماتی میخواهند؟ ماهیت روش فروش بسیار در بازارهای خارج باید چگونه باشد؟ شرکت چند فروشنده باید داشته باشد؟ عوامل فروش چگونه باید دوره ببینند، تشویق شوند،تأمین شوند و برای اهداف فروش مناطق ویژه آماده شوند؟ ماهیت فعالیتهای فروش در خارج باید چگونه باشد؟ عوامل فروش شرکت باید با رقیبان خارجی چگونه مقابله کنند؟ شرکت باید از چه معیارهایی جهت ارزشیابی کارهایش استفاده کند؟ شرکت تجزیه و تحلیل فروش خود را باید چگونه انجام دهد؟"