Skip to main content
فهرست مقالات

برگزاری دومین گردهمایی آموزشی تجارت الکترونیکی

سخنران:

ISC (3 صفحه - از 20 تا 22)

کلید واژه های ماشینی : گردهمایی آموزشی تجارت الکترونیکی، مؤسسۀ مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، برگزاری دومین گردهمایی، مؤسسهء مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، سهم ایران در تجارت جهانی، ایران، تجاری، EDI، رشد سهم ایران در تجارت، پژوهش‌های بازرگانی برگزار

به منظور آشنا ساختن دست‌اندرکاران امور تجاری،دومین گردهمایی‌ آموزشی تجارت الکترونیکی با حضور جمعی از اساتید دانشگاه‌ها، کارشناسان و صاحب‌نظران تجارت الکترونیک،اساتید ایرانی دانشگاه‌های‌ خارجی و...،29 و 30 مردادماه سال جاری در مرکز آموزش مؤسسهء مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی برگزار شد. با عنایت به این مطلب که تجارت جهانی با به کارگیری رایانه‌ها،گام‌ مؤثری در سرعت مبادله اطلاعات برداشته است،ضرورت بهره‌گیری از این‌ امکان برای دست‌اندرکاران تجارت در ایران اسلامی،مشخص می‌شود. برای رشد سهم ایران در تجارت جهانی و پیشبرد روند رشد و توسعه‌ اقتصادی کشور،استفاده از ابزار الکترونیکی و شیوه‌های نوین تجارت‌ جهانی،واقعیتی غیر قابل انکار است. به همین جهت مؤسسهء مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی،دومین‌ گردهمایی آموزشی تجارت الکترونیکی را برپا نمود. در این گردهمایی،وزیر بازرگانی،رییس مؤسسهء مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی و تنی چند از اساتید و کارشناسان تجارت الکترونیکی‌ به سخنرانی پرداختند که در این گزارش به نظرتان می‌رسد.

خلاصه ماشینی:

"دکتر نهاوندیان به فعالیت‌های یک سال اخیر مؤسسۀ مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی در امر اطلاع‌رسانی و تجارت الکترونیکی اشاره کرد و گفت:شبکه آگاه‌گر بازرگانی به‌طور مرتب در حال تکامل است. تجارت الترونیکی،استاندارد بین المللی بازرگانی در جهان آقای علیرضا چراغی،مدیر مرکز شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران در این گردهمایی با اشاره به توسعه و بهبود صادرات در جهان گفت:برای دستیابی به روش‌های نوین تجارت در جهان امروز باید از استانداردهای بین المللی این رشته که«تجارت الکترونیکی»می‌باشد،استفاده کرد. وی افزود:با عنایت به این مطلب که ایران سعی دارد سهم بیشتری در تجارت جهانی کسب کند،وزارت بازرگانی نسبت به پیاده نموده روش نوین تجاری اقدام و در این زمینه گام‌های اساسی برداشته است. وی با اشاره به اقدامات شایان توجه مؤسسۀ مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی در این زمینه گفت:تأسیس مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران،حرکت به سوی یک نقطه تجاری در ایران و فعالیت در پیوستن به مجامع بین المللی از جمله ادیفکت آسیای،از اقداماتی بوده که در یک سال اخیر انجام شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.