خلاصه ماشینی:
حمل هر تن بار ترانزیت،50 دلار درآمد دارد (به تصویر صفحه مراجعه شود) اشاره: با عنایت به پتانسیلها و توانمندیهای موجود اقتصاد کشور و سرمایهگذاریهای زیربنایی که برای ایجاد روندی سیال در حملونقل کالا صورت گرفته است،و مقایسۀ عملکرد ترانزیت کالا در کشور با این توانمندیها،شکی نیست که در حال حاضر حملونقل ترانزیت کالا با موانع و مشکلاتی روبهرو است.
متأسفانه در حال حاضر در ترانزیت کالا در مبادی ورودی و خروجی و نیز در مسیر حمل،بدون هماهنگی ارگانهای دولتی با دستاندرکاران این فعالیت،تصمیمگیری میشود و روند کار را کند میکند.
وی با اشاره به افزایش هزینۀ خدمات از سوی سازمان بنادر و کشتیرانی گفت: این قبیل تصمیمها که بدون هماهنگی با دستاندرکاران ترانزیت کالا به ویژه در بخش خصوصی اتخاذ میشود،بیتردید قدرت رقابت شرکتهای حملونقلبینالمللی ایران را در عرصۀ رقابت کم میکند و جاذبههای لازم برای سرمایهگذاری و گسترش زمینههای لازم برای فعالیت را از بین میبرد.