Skip to main content
فهرست مقالات

اهمیت فاصله های استراحت در نمایشنامه

مترجم:

نویسنده:

(2 صفحه - از 8 تا 9)

کلید واژه های ماشینی : نمایشنامه، نمایش، فاصله‌های استراحت، نمایش‌نامه، تماشاگر، اهمیت فاصله‌های استراحت در نمایش‌نامه، دراماتیک، نمایشنامه‌نویس، شخصیت‌ها، نمایشنامهء، بازیگر، فصل‌های نمایشنامه‌های واقعی، فصل استراحت، صرف، واقعی، فکر، استراحت کوتاه، فصل نمایشی، فصل‌های نمایش‌نامه، ارائه شکل دراماتیک نمایشنامه، فرصت، حرکت، نمایش بدون فاصله‌های استراحت، فصل و فاصله‌های استراحت، نمایشنامه‌های غیر واقعی، نمایشنامه‌نویس غربی، نمایش‌نامه غیر واقعی، استراحت تماشاگر، زمان، نمایشنامه ذهن تماشاگر

خلاصه ماشینی: "این بدان معنی نیست که‌ روند این دو فصل در طولانی کردن دیالوگ‌ها باشد بلکه برعکس می‌بایست کاملا میلی شدید به سمت ایجاز کند و این کار باعث می‌شود که‌ این«دو فصل استراحت»نمایشنامهء واقع‌گرا از اتفاقات وهمی و بی‌ربط مصون بماند و خود فی‌نفسه همان تلاشی را که آن سه فصل برای‌ تجسم بخشیدن حوادث و گفتارها وامی‌دارند نسبت به آن اهتمام ورزند و همین اهتمام نهایی‌ که به تبع حوادث امکان‌پذیر می‌گردد-بدون‌ هیچ تردیدی-در رشد شخصیت‌ها و انتخاب‌ وقایع و به طور کلی باید گفت همه آن‌ها در کمک کردن به ارائه شکل دراماتیک نمایشنامه‌ و عوامل وابسته به آن،نقشی اساسی خواهند داشت و همین امر به ما این امکان را خواهد داد که نمایشنامه نه فقط چند فصل و فاصله‌های‌ استراحت برای تماشاگر که نفسی تازه کند و سیگاری بکشد و وقتی بگذراند،بلکه مجموعه‌ای‌ است فنی از اجزاء مختلف که تشکل آن‌ها عضوی‌ واحد را به وجود می‌آورد و اگر چنانچه نویسنده‌ فصل‌های نمایشنامه را از نظر دراماتیک یکی از اول و دیگری را در آخر می‌گذارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.