Skip to main content
فهرست مقالات

هملت و مسائلش

نویسنده:

مترجم:

(3 صفحه - از 51 تا 53)

کلید واژه های ماشینی : هملت ،نمایشنامه ،شکسپیر ،شکی ،نمایش‌نامه ،هنری ،هملت شکسپیر ،منتقدان ،شخصیت هملت ،احساس ،کنش ،کید ،انتقام ،هملت و مسائلش ،روبرتسون ،نمایشنامه‌های شکسپیر ،کارشان بررسی اثر هنری ،بررسی نمایشنامهء هملت ،اثر هنری ،هملت کید ،هنری شکسپیر ،ذهنی ،هنرهای نمایشی ،نمایشنامه کید ،متن ،در هملت ،اتفاقات ،هملت مادرش ،بیان احساسات به‌شکل هنری ،شکسپیر در هملت

خلاصه ماشینی:

"آقای روبرتسون به نکتهء بسیار جالبی‌ اشاره می‌کند که چگونه منتقدان با چشم پوشیدن‌ از آنچه باید خیلی واضح باشد در تفسیر هملت‌ شکست می‌خورند و آن اینکه هملت نوعی‌ لایه‌بندی است که تلاش‌های دسته‌ای از افراد را نشان می‌دهد که هر کدام کاری از جنس کار نیاکانشان را که می‌تواند انجام دهد،انجام می‌دهد. ما اعتقاد داریم که ماحصل مطالعات آقای‌ روبرتسون،غیر قابل انکار است و آن اینکه‌ هملت شکسپیر تا جایی که اثر شکسپیر است‌ نمایشنامه‌ای است که به تأثیر گناه مادر بر فرزندش،می‌پردازد و اینکه شکسپیر نمی‌توانسته‌ این نقشه مایه را به شکل موفقیت‌آمیزی به مادهء سرکش نمایشنامه،تحیمل کند. «حتمیت»هنری در این بسندگی کامل‌ هیئت ظاهری برای احساس وجود دارد و این‌ دقیقا چیزی است که در هملت ناقص است. (شخص)هملت زیر نفوذ احساساتی است که‌ قابل بیان نیست زیرا به واسطهء افراط در حقایق‌ آن‌گونه،که ظاهر می‌شوند،به وجود می‌آید و همانندی فرضی هملت و نویسنده‌اش هم،بر این اصل استوار است که سر در گمی هملت در غیاب معادل عینی برای احساسش دنبالهء سر در گمی خالقش در دادن شکل به مشکل هنری‌اش‌ است. شکسپیر نمی‌تواند هیچ کاری با پیرنگ داستان‌ بکند تا هملت را برای او باز نماید و این نکته‌ باید مورد توجه قرار بگیرد که دقیقا طبیعت‌ پیش‌فرض‌هایش مانع به وجود آمدن معادلی‌ عینی برای آن می‌شود. در شخصیت هملت این لودگی یک‌ احساس است که نمی‌تواند راه خروجی در کنش‌های او بیابد و برای نمایشنامه‌نویس‌ لین،لودگی یک احساس است که او نمی‌تواند به شکل هنری بیان کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.