Skip to main content
فهرست مقالات

تکامل کارگردان در نوای اسرارآمیز (نوای اسرار آمیز) (نگاهی به نمایش «نوای اسرارآمیز» نویسنده: اریک امانوئل اشمیث)

ناقد:

کلید واژه های ماشینی : تکامل کارگردان در نوای اسرارآمیز، نمایش، ابل زنورکو اریک لارسن، اریک امانوئل اشمیت، اریک امانوئل اشمیث، زنورکو اریک لارسن به شخصیت، سهراب سلیمی کارگردان نمایش، شخصیت، اریک لارسن، ابل زنورکو

خلاصه ماشینی:

"تکامل کارگردان در نوای اسرارآمیز نوای اسرارآمیز (نگاهی به نمایش«نوای اسرارآمیز» نویسنده:اریک امانوئل اشمیت) کارگردان:سهراب سلیمی کامل نوروزی نقد نمایش اریک امانوئل اشمیت متولد 0691 فرانسه است. سهراب سلیمی کارگردان نمایش«نوای‌ اسرارآمیز»،ضمن آشنایی کامل با فضای کار و اشخاص نمایش،به تحلیل و بررسی ابعاد مختلف‌ شخصیت‌ها می‌پردازد و با ایجاد تغییراتی در چیدمان صحنه،روساخت اثر را به حاشیه می‌راند و در ظهور مسائل عمیق و ژرف اثر،توانمندانه‌ عمل می‌کند. نمایش از دو شخصیت ظاهری و یک شخصیت‌ باطنی برخوردار است که شکل‌گیری درونی ابل‌ زنورکو اریک لارسن به شخصیت غایب هلن‌ وابسته است و دو مرد در دنیای پر از وحشت و اضطراب و اسیر در مادیت،دل در گرو عشقی‌ بسته‌اند و به نوعی خویشتن خویش را در آن‌ عشق مستحیل ساخته‌اند. زنورکو که به طریقی از جهان مادی و اسیر در مادیت،بریده و در جزیره‌ای دورافتاده سکنی‌ گزیده،با آرامش باطنی،نامه‌های عاشقانه‌ای را به هلن می‌فرستد و تحت تأثیر نامه‌هایی که از او دریافت می‌کند،به نگارش داستان‌هایی که‌ بی‌ارتباط با زندگی حقیقی او نیست می‌پردازد و با یاد و خاطره عشق اول(هلن)دلخوش و سرزنده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.