Skip to main content
فهرست مقالات

تکلیف تماشاگر با کار من مشخص است

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(5 صفحه - از 39 تا 43)

خلاصه ماشینی:

"تکلیف تماشاگر با کار من مشخص است گفت‌وگو با هادی مرزبان، کارگردان نمایش«لبخند باشکوه آقای گیل» آی سان نوروزی (به تصویر صفحه مراجعه شود) هادی مرزبان تا به حال هشت نمایشنامه از آثار اکبر رادی را در تالارهای مختلف شهر تهران‌ روی صحنه برده است و معمولا هم کارهایش با استقبال چشمگیری از سوی مخاطبان و منتقدان‌ مواجه شده‌اند. صحبتی که پیش‌تر در مورد کارهای شما مطرح‌ شده بود این بود که هادی مرزبان خیلی مقید به‌ متن است و کمتر پیش می‌آید که دیدگاه خودش‌ را در کار دخالت بدهد. شما به عنوان کارگردانی که بیشتر روی آثار اکبر رادی کار کرده‌اید چه ارزیابی‌ای از مجموعه این‌ کارها دارید و از نظر سلیقه‌ای کدام متون رادی را بیشتر دوست دارید؟ ببینید،آن جواب کلیشه‌ای که همه می‌گویند من نه بچه دارم و همه را به یک اندازه دوست‌ دارم،به جای خودش!اما از نظر اهمیت و شکوه و جلال درام و عظمت نمایش که بخواهیم حساب‌ کنیم هم این نمایش،«لبخند باشکوه آقای‌ گیل»،و هم«پلکان»را از نظر فنی کارهای‌ قوی‌ای می‌دانم. این نکته را قبول دارید که این نمایش و بیشتر نمایشنامه‌های دیگر اکبر رادی،متون‌ شخصیت‌محوری هستند؟ اصلا یک چیز جالب به شما بگویم که این یکی‌ از ویژگی‌های کارهای رادی است. آن‌ها به ارث نمی‌برند،به اجبار صاحب آن‌ می‌شوند!آقای گیل تا لحظه آخر مرگ به این‌ خانه چسبیده و تا آخرین لحظه نمی‌خواهد آن‌ها را رها کند و وقتی این کار را می‌کند که دیگر کار از کار گذشته است و سرطان دارد او را از بین می‌برد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.