Skip to main content
فهرست مقالات

پنجاه نمایشنامه برای یک انقلاب تئاتری

مصاحبه شونده:

(6 صفحه - از 64 تا 69)

خلاصه ماشینی:

"آیا حوزه هنری آبادان تلاشی کرده است که‌ این کار در آنجا اجرا بشود؟اگر«روزی روزگاری‌ آبادان»در آبادان اجرا نرود و اگر مدیر فرهنگی آنجا این کار را نبیند پس چه کار می‌کند؟چه کاری را در فضای تئاتر کشور می‌خواهد در آنجا اجرا ببرد؟شما این قضیه را دنبال کرده‌اید؟ آذرنگ:من با ارشاد و شرکت نفت آبادان‌ صحبت کرده‌ام ولی به نتیجه نرسیده‌ایم. جلیلی:چقدر امیدوارید؟ آذرنگ:در شکل اجرایی دارد اساسنامه‌ای نوشته‌ می‌شود و قرار است از حقوق بچه‌هایی که به تئاتر دفاع‌ مقدس علاقه دارند حالا در هر مقام و هر سبکی که هستند دفاع شود و هویت پیدا کنند. حالا خود شما که در دل‌ کار هستید،جدا از مسائل بین هنرمندان و یا هنرمندان و مدیران با توجه به کارهای خودتان که اجتماعی و مردمی‌ است در واقعیت چه راهکارهایی را برای پیوند بیشتر و بهتر با مخاطب عام جست‌وجو کرده‌اید؟ آذرنگ:به نظر من بسیار ساده است که هم مخاطب‌ بتواند در هر جای این مملکت تئاتر ببیند و هم تئاتریها بتوانند نمایش تولید کنند. حالا شما بگویید ما چقدر فرهنگسرا در خود تهران داریم که‌ بضاعت اجرای تئاتر دارند؟اگر واقعا می‌گوییم اعتلای تئاتر، خب بیاییم در عمل هم کار کنیم این نمایشها در این سالنها به صورت چرخشی اجرا شوند بعد از تهران خارج شویم و به‌ استانها برویم. کار دیگر بیاید برای اجرا-کار من به‌ عنوان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کار برگزیده شد بعد می‌گویند برای اعتلای تئاتر دو اجرا کمتر برو!چرا باید کم بودن وقت آنها را کار من جبران کند؟چرا کار فلان‌ آقا،نه؟ روشن:همه این مسائل زنجیره‌وار به هم متصل‌ است؛هنرمند،مدیر،مخاطب و نقش اقتصاد را هم نمی‌توان‌ نفی کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.