Skip to main content
فهرست مقالات

رونویسی و زیرنویسی در سینمای ایران

مصاحبه شونده:

(10 صفحه - از 68 تا 77)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، فراستی، طوسی، فیلمساز، هنر، آدم، روشنفکری، نگاه، خوب، انقلاب، نسل، جامعه، اجتماعی، حالا، سینمای ایران، راه بیاندازی، بحث آقای طوسی، جشنواره بیست، کار، فیلم خوب، فیلمساز جوان، می‌گوییم آقا، سینمای اجتماعی، موجود، فیلم اجتماعی، سینمای ملی، جشنواره جایزه، فیلم کوتاه، سینمای معناگرا، آقا سینما

خلاصه ماشینی: "طوسی:آیا هنرمند خودش باید شناسایی کند یا در سیاستگذاری کلان سینمایی ما باید به آن توجه شود؟اگر بپذیریم که بخشی از هنر ما دولتی است و خود دولتمردان‌ باید نگاه صادقانه‌ای داشته باشند و نگذارند آرمان‌ها بسوزند و پایمال شوند،آنها در سیاستگذاری سالانه‌ خودشان نباید سقف تولیدی برای ساخت اینگونه فیلم‌ها اختصاص بدهند؟ اصلا به نفع آنها نیست که این نوع فیلم‌ها ساخته‌ شود. اگر واقعا قرار است حسن نیت و سعه‌صدری در سیاستگذاری جامعه سینمایی کشور ما به وجود بیاید و ما بپذیریم که جشنواره بیست و چهارم دوران گذر بوده‌ است،دو راه‌حل دارد:اول این که برای سینمای پرمخاطب‌ سالم که قصد خودش را خیلی ساده و مستقیم عنوان می‌ کند یعنی سینمای روایتی اهمیت قائل شویم،باید یک‌ پایه‌ریزی اساسی در مورد سینمای کشورمان انجام شود، فکر نگاه به سیاست و اجتماع را کنار بگذارد و یک فیلمی‌ ساخته شود که اصلا قصه را به درستی بیان کند و بتواند من پایین شهری را یک ساعت و نیم در سینمایی که شبیه‌ به دخمه است،نگه دارد؛یعنی باید برای این نوع مخاطبان‌ یک راه‌حل اساسی در نظر بگیریم. درست است که این فیلم در مقایسه با فیلم خانم رخشان بنی اعتماد،هیچ شق القمری‌ نیست که اینقدر ما با شیفتگی داریم و می‌گوییم حرکت‌ غافلگیرکننده‌ای بود ولی باید یک مقدار واقع بینانه‌تر با این فیلم‌ها مواجه شویم و اینقدر بی‌رحمانه نیاییم در این‌ها را تخته کنیم چون اگر بخواهیم اینها را نقد کنیم،دیگر چیزی نداریم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.