Skip to main content
فهرست مقالات

رسانه قدرت است (چالش رسانه ای مسلمانان و غرب)

مصاحبه شونده:

(6 صفحه - از 58 تا 63)

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) رسانه قدرت است‌ چالش رسانه‌ای مسلمانان و غرب در گفت‌وگو با دکتر صدیقی استاد دانشگاه ایلینویز آمریکا معرفی: محمد احمد الله صدیقی از سال 1978 تا کنون در دانشگاه ایلینویز غربی به تدریس‌ ژورنالیسم و روابط عمومی اشتغال داشته‌ است. از سال 1978 نیز تاکنون در دانشگاه‌ ایلینویز غربی به تدریس پرداخته‌ام،اما بررسی‌ و تحلیل تصویر اسلام و جامعه مسلمانان در رسانه‌های آمریکا از موضوعات دائمی و مورد علاقه‌ام برای تحقیقات بوده است. مثلا جنرال الکتریک،سازنده اقلام الکتریکی و دفاعی، اکنون نود درصد رسانه‌های‌ آمریکای شمالی‌ در اختیار 21 شرکت بزرگ اس‌ که منافع مشترک‌ و متقابلی دارند (به تصویر صفحه مراجعه شود) زمان درازی است که ما سرگرمی را به عنوان یک ابزار ارتباطی معتبر حذف کرده‌ایم، بدین گمان که سرگرم کردن‌ مردم باید ضرورتا به قیمت‌ نقض برخی از اصول اسلام‌ باشد مالک CBS است و اکنون با چند شرکت دیگر در حال ادغام است. آیا فکر می‌کنید (به تصویر صفحه مراجعه شود) بخش از تحریف واقعیات اسلام در رسانه‌ها به خاطر آموزش‌های‌ دانشگاهی ژورنالیست‌هاست یا دلیل دیگری دارد؟یا ایراد اصلی به‌ صنعت رسانه وارد است که دانشجویان جوان را جذب و از آنها آدم‌هایی با برداشت‌های منفی از اسلام می‌سازد؟ سوال خوبی است. مسلمانان تا آن موقع چگونه می‌توانند قدرت خود را در تحلیلی‌ رسانه‌ای بالا ببرند؟بطور میانگین چه چیزهایی درباره رسانه‌ها باید بدانند؟منظورم نحوه افزایش مهارتشان است نه اینکه لزوما به حوزه‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) ژورنالیسم وارد شوند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.