Skip to main content
فهرست مقالات

مظروف بزرگ در ظرفی کوچک

نویسنده:

(3 صفحه - از 103 تا 105)

کلید واژه های ماشینی : صدا و سیما ،رسانه ،دینی ،سریال ،تلویزیونی ،رادیو ،ابتذال ،رادیو تلویزیونی ،فقه ،اسلام ،عرفان ،تولید ،فرهنگ ،مفاهیم ،مفاهیم دینی ،آدم ،معارف ،ظرفی کوچک ،برنامه‌های دینی ،جدی ،مارکسیستی ،سیما به فرهنگ دینی ،کتاب ،برنامه‌های صدا و سیما ،مردم ،قالبهای ،صدا و سیما نشان ،مفهوم دینی برنامه تولید ،صدا و سیما به‌آن توجه ،آدم رسانه‌ای جدی

خلاصه ماشینی:

"مسأله دوم این است که رسانه چون به سمت موضوع محوری رفته‌ است مفاهیم دینی را در قالبهای مشخص مثل رادیو قرآن،رادیو معارف‌ و شبکه قرآن داریم که قرار است معارف مذهبی ما را در بخشهای‌ تخصصی مطرح کنند غافل از اینکه مفاهیم دینی باید مفاهیمی جاری‌ در همه برنامه‌ها باشند. یعنی مردم دارند از مغز دینی فاصله می‌گیرند و صرفا به‌ پاهای مجموعه رسانه‌ای کشور متکی هستند و در مقابل مغز رسانه‌ای کشور آنچه در شبکه چهار به‌ عنوان میزگردهای نخبگان‌ راجع به بحثهای اساسی‌ پخش می‌شود چون به‌ ماهیت رسانه تلویزیون‌ اعتنا ندارد و آن را با مطبوعات اشتباه گرفته راه‌ به جایی نمی‌برد یک مشکل عمده صدا و سیما که از قرار معلوم‌ آقایان علیرغم تذکرات‌ متعددی که داده شده‌ نمی‌خواهند گوش کنند بی‌توجهی به تناسب پیام‌ و رسانه است مذهبی را به مرور از رسانه جدا کرده و به سمت تخصصی شدن پیش‌ رفته که دیگر با مخاطب عام سروکار ندارد. کلا شما فرض کنید که مفاهیم دینی را به دلیل اینکه شخصیتهای گردن- کلفت و آگاه به رسانه ورود پیدا نمی‌کنند،ما اجرای اینها را به یک‌ سری جوان و افرادی که خیلی در این حوزه آگاهی و پختگی لازم‌ ندارد می‌سپاریم و بسیاری از برنامه‌های مذهبی ما،توسط افرادی ارائه‌ می‌شود که این افراد چندان شناخته شده و آگاه نیستند در نتیجه مخاطب‌ نمی‌تواند صحبتها و سخنان اینان را بپذیرد که این هم در واقع به دلیل‌ نگاه سطحی رسانه است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.