خلاصه ماشینی:
"با این زمینهء ذهنی است که در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضور موسیقی در جامعه و به ویژه در رسانههای فراگیر، کم رنگ میشود و فرایند شناخت و اعتماد متقابل میان هنرمندان موسیقی و مدیران فرهنگی و تصمیم ساز سالها طول میکشد.
تا آنکه در دوران پس از پایان جنگ به اقتضای شرایط جدید و از جمله توجه جدی به فعالیتهای اقتصادی و سرمایهگذاریهای خصوصی داخلی و خارجی،ناگزیر در عرصهء فرهنگی و اجتماعی نیز علایق شخصی و تنوع سلایق کمابیش به رسمیت شناخته شد و بر این اساس در زمینهء موسیقی گشایشهایی پدید آمد،اما از آنجا که برنامهء جامعی برای این تحول ناگهانی در دست نبود-نظیر بسیاری از تغییرات و چرخشهای شتابزده در حوزههای فرهنگی-رویکرد انفعالی بر آن غالب شد؛به نحوی که نخستین نشانههای حضور ترانه در رسانههای فراگیر با شائبهء تقلید و نسخهبرداری از ترانه و موسیقی و خوانندگی لس آنجلسی همراه بود."