Skip to main content
فهرست مقالات

پدیده شناسی در خصوص رادیو و تلوزیون

نویسنده:

مترجم:

(24 صفحه - از 43 تا 66)

کلید واژه های ماشینی : رادیو، رادیو و تلویزیون، برنامه، بازده، شنوندگان، برنامه‌های رادیو، بینندگان، عادی، بازده برنامه‌ای رادیو و تلویزیون، شرایط فهم‌پذیری بازده برنامه‌ای رادیو

خلاصه ماشینی:

"قصدیت ارتباطی برنامه‌ها بحث ما تا اینجا در این مورد بوده است که مطالعه تولید(اینکه برنامه‌ها چگونه روی‌ می‌دهند)نشان می‌دهد دست‌اندرکاران پخش ناچار بوده‌اند فراگیرند حرفهء«انجام پخش» مشتمل بر چیست-اینکه حرفهء مزبور در بنیاد خود از تولید خدمات برنامه‌ای برای مخاطبان‌ تشکیل شده است. اینکه بدین شکل پخش به تولید خود برای و به عنوان بخشی از دنیای عادی روزمره پرداخت و می‌پردازد،زیرا این دنیائی است که شنوندگان و بینندگان به‌ طور عادی در آن زندگی می‌کنند. اگر هر چیزی‌ در زندگی اجتماعی،به این معنی که باید انجام شود،اجر) ecnamrofrep (محسوب شود،و قرار باشد به نحوی اجرا شود که دیگران متوجه شوند چه چیزی انجام شود(یعنی اجرای‌ مزبور جدی،خنده‌دار،صادقانه،واقعی یا ساختگی است)،در نتیجه انجام آنچه در رادیو و تلویزیون در جریان است می‌تواند نظیر سایر جریانهای زندگی اجتماعی مورد مطالعه قرار گیرد،با این شرط که مراقب باشید،این واقعیت که آنچه انجام می‌شود در رادیو و تلویزیون‌ صورت می‌گیرد،احتمالا،چه تفاوتی را موجب می‌شود. این رویه نه تنها با تغییر زمان،بلکه حتی در یک زمان در عرض عرصه‌های مختلف بازده برنامه‌ای(سبکهای امرانه‌ در اخبار و سبکهای غیر رسمی در گفتگوی مجری برنامه آهنگهای درخواستی مرجح‌اند)و در چهار چوب عرصه‌های خاص(گفتگوئی که در مورد موسیقی کلاسیک صورت می‌گیرد و پخش می‌شود با گفتگوی در موردموسیقی پاپ متفاوت است)تفاوت می‌کندبا مطالعه‌ رویهء ارتباطی در رادیو و تلویزیون،انسان ویژگی گفتار عمومی) cilbup esruocsed (را در وحدت و تنوعش در جامعه مدرن،مورد مطالعه قرار می‌دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.