Skip to main content
فهرست مقالات

مطالعه آکادمیک زندگی در عالم

مترجم:

(7 صفحه - از 43 تا 49)

کلید واژه های ماشینی : هیدگر، فهم، نور، افلاطون، فلسفه، حقیقت، انسان، ارسطو، هیدگر شرط فهم زبان هیدگر، علم، هیدگر و شرط فهم هیدگر، فهم فلسفهء هیدگر مستلزم فهم، فلسفهء هیدگر مستلزم فهم تاریخ، پرسش، ذات، یونانیان، تاریخ، دیدن، شناخت، معنی، تقرر ظهور، مذهب، حالت، صحبت، خیر، مستلزم فهم تاریخ فلسفهء تاریخ، فهم هیدگر ورود، حضور انسان، فهم فلسفهء هیدگر دانستن زبان، تعریف

خلاصه ماشینی: "هدف ما نزدیک آمدن(قرابت و نزدیکی/ ehaN )عالم و فلسفه و علم جدید است و باید امکان بارز حضور انسان فراهم باشد تا نزدیک عالم قرار گیریم. جهت معلوم‌ شدن مسئله به شرح تمثیل مغاره افلاطون می‌پردازیم: افسانه تمثیل مغازه افلاطون غار افلاطون تمثیل و تشبیه نیست بلکه حاکی از ذات حضور انسانی است و چون تاریخ‌ انسان اساسا تاریخ سقوط( tiehnellafreV )انسان است(که خود نحوی از اگزیستنس است) تاریخ بی‌هویتی( nesewnU )انسان باید در این ماهیت و ذات انسان نیز نهاده شده باشد. این کلمه را نمی‌توان به آموزش ترجمه کرد بلکه سخن از امکان درونی انسان است،که متوجه کودک‌ ((به تصویر صفحه مراجعه شود))است. یکی از افراد در این هنگام آزاد می‌شود و می‌تواند از جای خود حرکت کند و به‌ عقب نگاه کند و متوجه وجود سایرین در غار شود. حقیقت در اینجا وضوح موجود نیست بلکه آرامش حضور است. حضور ازین‌ پس حقیقت را به مثابه مثل اشیاء ملحوظ می‌کند و دیگر صحبت از آرامش نیست و لذا آزادی ابتدا رنجش‌آور و فرد مایل به بازگشت به حالت اول است. موجود در این حالت در فرد تصویری ایجاد می‌کند که همان نمود(آیدولا (به تصویر صفحه مراجعه شود)). عادت به رؤیت که پرسش از موجود را با طرح اشیاء جهان و منشأ خدایان پاسخ می‌دهد؛ این بازگشت از نظر یونانیان اصل(آرخه (به تصویر صفحه مراجعه شود))است. امکان یدده شده از نظر افلاطون حقیقت(آلتئیا (به تصویر صفحه مراجعه شود))است. لذا به مثابه‌ صفت موجود شناخته شده نیست بلکه شناخت متوجه شی است و عدم آن غفلت از نسبت‌ معرفت و خیر است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.