Skip to main content
فهرست مقالات

نوآوریهای اخیر در تربیت معلم و آموزش ضمن خدمت 25 ژوئن تا ششم جولای 1990 برابر 4 تا 17 تیر ماه 1369

خلاصه ماشینی:

"گروه ب:رسیدگی به گروهها و جمعیتهای محروم آموزشی: گروه ب:سیزده موضوع یاد شده را مورد بحث و بررسی قرار داد،و موارد زیر را بعنوان‌ نوآوریهای مهم تعیین و معرفی کرد: استخدام معلمان از جمعیتهای محروم:بعضی از کشورها راهبردهای نوینی را برای‌ استخدام و آموزش معلمان،از میان جمعیتهای محروم اتخاذ نموده‌اند و آنها را راهبردهای مفید و مؤثری تشخیص داده‌اند که در اینجا به برخی از این راهبردها اشاره می‌شود: 1-برنامه ضربتی تربیت معلم برای اقلیتهای فرهنگی(فیلیپین):در مناطق دور افتاده و جوامع کوچ‌نشین،کمبود معلم به صورت مسأله‌ای حاد و جدی درآمده است. -شناخت نقاط ضعف و قوت هریک از شیوه‌ها -توانایی تولید مواد ارزشیابی با استفاده از شیوه‌های مناسب برای مراحل مختلف رشد فجاگیران -انجام و اجرای شیوه‌های ارزشیابی -ضبط و تحلیل نتایج ارزشیابی -تهیهء بازخورد رفتار فراگیران نسبت به خودشان و نسبت به والدینشان(با بزرگ‌نمایی‌ جنبه‌های مثبت) -توانایی اتخاذ روشهای لازم برای اصلاح رفتار خود(معلم)و فراگیران 3-راهبردهای تدریس لازم است در برنامه‌های آموزش قبل از خدمت و ضمن خدمت معلمان راه بردهای‌ گوناگونی به کار گرفته شود،که برخی از آنها عبارتند از: 1)-سخنرانی-بحث-نمایش-انجام: -سخنرانی همراه با بحث‌های آزاد برای آشنا شدن معلمان با اصول و تفکرات اساسی در ارتباط با ابعاد مختلف زندگی و روحیات و ارزشها."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.