Skip to main content
فهرست مقالات

کارائی داخلی نظام آموزشی کشور

نویسنده:

ISC (19 صفحه - از 81 تا 99)

کلید واژه های ماشینی : دختران، ترک تحصیل، میانگین طول دوره تحصیل، دانش‌آموزان، پایه، محاسبه میانگین طول دوره تحصیل، ترک تحصیل دانش‌آموزان دوره راهنمایی، جریان تحصیلی دانش‌آموزان پسر دوره، نسبت اتلاف، متوسطه

خلاصه ماشینی:

"این مقاله ابتدا جریان دانش‌آموزی در نظام آموزشی کشور را به تفکیک پسر و دختر مورد مطالعه قرار داده و سپس به محاسبه‌ شاخصهای اصلی کارآئی داخلی نظام آموزشی از قبیل:نسبت اتلاف، میانگین طول دوره تحصیلی برای فارغ‌التحصیلان در دوره‌های‌ مختلف آموزشی و... جدول شماره 1-نرخهای ارتقاء( p )تکرار( r )و ترک تحصیل( d )سال تحصیلی 66-65 (به تصویر صفحه مراجعه شود) *ارقام مندرج در ستون نرخ ارتقاء پایه دوازدهم،نرخ فارغ‌التحصیلان را نشان می‌دهد که به دلیل در دسترس نبودن‌ آمار قبول‌شدگان پایه دوازدهم در امتحانات آذرماه برآورد شده است و واقعی نیست. در نتیجه: 9*4+8*26+7*699*259+5*409/797-میانگین طول دوره تحصیل برای‌ فارغ‌التحصیلان پسر دوره ابتدائی سال 7/5-4536/797- به همین ترتیب برای دوره‌های دیگر نیز محاسبه می‌شود که نتایج حاصله در جدول شماره 8 مندرج است. r ) برای محاسبه میزان نسبت اتلاف در دوره ابتدائی(پسر)تعداد سال-دانش‌آموز هزینه شده را برای 1000 دانش‌آموز ورودی به پایه اول ابتدائی از جدول شماره 2 بدست می‌آوریم: +23+152+1000-تعداد سال دانش‌آموز هزینه شده +3+38+202+798 +6+50+228+702 +2+15+84+293+646 5302-6+34+132+344+544 تعداد فارغ‌التحصیلان باتوجه به درصد قبول‌شدگان پایه پنجم ابتدائی سال 66-65،که 2/75 درصد است و تعمیم آن به سالهای بعدی برابر 797 نفر خواهد بود. جدول شماره 8-مقادیر نسبت اتلاف در دوره‌های مختلف تحصیلی به تفکیک پسر و دختر (به تصویر صفحه مراجعه شود) مشاهده می‌شود که میزان اتلاف در همه دوره‌های تحصیلی در مورد دختران کمتر از پسران‌ است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.