Skip to main content
فهرست مقالات

آشنایی با کتاب

ISC (10 صفحه - از 145 تا 154)

کلید واژه های ماشینی : کتاب، تکنولوژی، آموزش، آموزش و پرورش، بیوتکنولوژی، برنامهء درسی، معلمان، مدل اصلی برنامهء درسی، مدل، اجتماعی

خلاصه ماشینی:

"آشنایی با کتاب عنوان:برنامهء درسی-نگرشی تطبیقی‌ مؤلفان:برایان هلمز1و مارتین مکلین‌2 زبان کتاب:انگلیسی‌ ناشر:آن‌وین هایمن‌3 تاریخ نشر:چاپ اول 1989 تعداد صفحات،284 شماره: 0-8191-1261-5-isbn (به تصویر صفحه مراجعه شود) موضوع اصلی کتاب،یافتن پاسخی به دو سؤالی است که در میزان موفقیت آموزش و پرورش بسیار تعیین‌کننده می‌باسد. در این کتاب،به بحث و بررسی سوالاتی که غالبا در ارتباط با آموزش و پرورش آزاد یا تحول‌پذیر،در ذهن‌ معلمان ایجاد می‌شود،می‌پردازیم در جایی که پاولو در توضیف فن تعلیم و تربیت پیشنهادی ما، از واژه«آزاد»استفاده می‌کند،من واژه«آزادی‌بخش»را بکار می‌گیرم،بنابراین ما هردو مفهوم‌ یکسانی را در قالب دو واژه مدنظر داریم. اگر ما و آنان بتوانیم در این کتاب پیرامون مشکلات و موضوعاتی که همگان از آنها آگاهی دارند و با واقعیات آموزشی مرتبط هستند به بحث و گفتگو بنشینیم،کتاب ناطق ما بسیار مفید خواهد بود. از نقطه‌نظر بشر،نیاز به محاوره به حدی‌ گسترده است که حتی در زمانی که یک نویسنده با انبوهی از اوراق سفید در مقابل خود،در کتابخانه‌اش تنها است،نیاز به برقراری ارتباط ذهنی با خوانندگان احتمالی کتاب خود را حس‌ می‌کند و این در حالی است که شاید هرگز احتمال برخورد وی با آنان وجود نداشته باشد. عناوین فصول مختلف کتاب به ترتیب عبارتند از: 1-فصل اول(چگونه معلمان می‌توانند به صورت مربیان آزاد درآیند)؟ 2-فصل دوم(بیم‌ها و مخاطرات این دگرگونی چیست؟) 3-فصل سوم(آیا در آموزش آزاد،ساختار و موشکافی به شچم می‌خورد؟) 4-فصل چهارم(آموزش محاوره‌ای به چه آموزشی اطلاق می‌شود؟) 5-فصل پنجم(آیا دانش‌آموزان دنیای پیشرفته نیازمند آموزش آزاد هستند؟) 6-فصل ششم(چگونه معلمان آزاد بر مشکل تفاوت زبانی دانش‌آموزان فائق می‌آیند؟) 7-فصل هفتم(رویای تحول اجتماعی:از کجا آغاز کنیم؟) آشنائی با کتاب تدریس تکنولوژی زیست در مدارس‌ teaching biotechnology in schools ."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.