Skip to main content
فهرست مقالات

ارزشیابی عملکرد تحصیلی کلاسها و هنرجویان سه رشته اتومکانیک، ساختمان و الکتروتکنیک در دو سال تحصیلی 66-65 و 69-68

نویسنده:

ISC (28 صفحه - از 58 تا 85)

کلید واژه های ماشینی : کلاسهای ،هنرجویان ،معدل ،الکتروتکنیک ،پایه ،عملکرد ،رشته اتومکانیک ،معدل کلاسهای پایه ،نمره ،پایه چهارم ،درصد هنرجویان رشته اتومکانیک ،معدل کلاسهای رشته الکتروتکنیک ،درصد هنرجویان رشته الکتروتکنیک ،هنرجویان سه رشته ،ارزشیابی عملکرد تحصیلی کلاسها ،درصد هنرجویان رشته ساختمان ،سال تحصیلی ،معدل کلاسهای رشته اتومکانیک ،کلاسهای پایه چهارم ،درصد هنرجویان پایه ،معدل ثلث سوم ،رشته الکتروتکنیک معدل کلاسهای پایه ،درصد هنرجویان رشته ،معدل عملکرد کلاسهای رشته الکتروتکنیک ،توزیع نمره‌های هنرجویان رشته اتومکانیک ،هنرجویان پایه چهارم ،معدل عملکرد ثلث ،فنی ،ثلث سوم پایه ،بررسی معدل عملکرد کلاسها

خلاصه ماشینی:

"هدف ارزشیابی‌ پاسخگویی به چند سؤال زیر بوده است: 1-چه درس یا دروسی در افت تحصیلی مؤثر است؟ 2-آیا عامل ارفاق در نمرهء امتحانات مؤثر بوده است؟ 3-تفاوت موجود بین عملکرد پایه‌های مختلف سه رشته‌ مشخص گردد؟ 4-عملکرد ثلث سوم کلاسهای پایهء چهارم هر سه رشته در دو سال تحصیلی با یکدیگر مقایسه گردد؟ در این گزارش از کلاس درس و نمره هنرجویان به عنوان‌ کوچکترین واحد اطلاعات استفاده شده است. در این بررسی با استفاده از معدل عملکرد ثلث سوم کلاسهای مختلف رشته‌های‌ اتومکانیک،ساختمان و الکتروتکنیک(رشته‌هایی که بیشترین جمعیت هنرجو را در بخش‌ فنی به خود اختصاص داده‌اند)در چهار پایه سال تحصیلی 66-65 و همچنین معدل‌ عملکرد ثلث سوم کلاسهای پایه چهارم همین سه رشته در سال تحصیلی 69-68 هدفهای‌ زیر دنبال شده است: 1-درس یا دروسی که در یک پایه یا پایه‌های مختلف بیشترین افت تحصیلی را باعث می‌شوند،شناسایی گردد. مقایسه معدل عملکرد ثلث سوم پایه چهارم‌ سالهای تحصیلی 66-65 و 69-68 در رشته ساختمان نشان می‌دهد که عملکرد کلاسهای‌ 69-68 از عملکرد کلاسهای سال 66-65 بیشتر و مقدار افزایش 51/0 نمره است ولی‌ مقدار تفاوت از نظر آماری معنی‌دار نیست. جدول شمارهء 4 حجم،میانگین و انحراف معیار کلاسهای چهار پایه در سه رشته و دو سال تحصیلی در درس‌"ریاضی‌" (به تصویر صفحه مراجعه شود) الف-درس فنی معدل ثلث سوم کلاسهای رشته اتومکانیک در پایه‌های اول تا چهارم در سال‌ تحصیلی 66-65 و پایه چهارم سال تحصیلی 69-68 در تمام موارد بررسی شده،حدود 11 یا بیشتر از 11 محاسبه شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.