Skip to main content
فهرست مقالات

ارزشیابی عملکرد تحصیلی کلاسها و هنرجویان سه رشته اتومکانیک، ساختمان و الکتروتکنیک در دو سال تحصیلی 66-65 و 69-68

نویسنده:

ISC (28 صفحه - از 58 تا 85)

کلید واژه های ماشینی : هنرجویان، معدل، الکتروتکنیک، پایه، عملکرد، رشته اتومکانیک، معدل کلاسهای پایه، نمره، پایه چهارم، درصد هنرجویان رشته اتومکانیک

خلاصه ماشینی:

"هدف ارزشیابی‌ پاسخگویی به چند سؤال زیر بوده است: 1-چه درس یا دروسی در افت تحصیلی مؤثر است؟ 2-آیا عامل ارفاق در نمرهء امتحانات مؤثر بوده است؟ 3-تفاوت موجود بین عملکرد پایه‌های مختلف سه رشته‌ مشخص گردد؟ 4-عملکرد ثلث سوم کلاسهای پایهء چهارم هر سه رشته در دو سال تحصیلی با یکدیگر مقایسه گردد؟ در این گزارش از کلاس درس و نمره هنرجویان به عنوان‌ کوچکترین واحد اطلاعات استفاده شده است. در این بررسی با استفاده از معدل عملکرد ثلث سوم کلاسهای مختلف رشته‌های‌ اتومکانیک،ساختمان و الکتروتکنیک(رشته‌هایی که بیشترین جمعیت هنرجو را در بخش‌ فنی به خود اختصاص داده‌اند)در چهار پایه سال تحصیلی 66-65 و همچنین معدل‌ عملکرد ثلث سوم کلاسهای پایه چهارم همین سه رشته در سال تحصیلی 69-68 هدفهای‌ زیر دنبال شده است: 1-درس یا دروسی که در یک پایه یا پایه‌های مختلف بیشترین افت تحصیلی را باعث می‌شوند،شناسایی گردد. مقایسه معدل عملکرد ثلث سوم پایه چهارم‌ سالهای تحصیلی 66-65 و 69-68 در رشته ساختمان نشان می‌دهد که عملکرد کلاسهای‌ 69-68 از عملکرد کلاسهای سال 66-65 بیشتر و مقدار افزایش 51/0 نمره است ولی‌ مقدار تفاوت از نظر آماری معنی‌دار نیست. جدول شمارهء 4 حجم،میانگین و انحراف معیار کلاسهای چهار پایه در سه رشته و دو سال تحصیلی در درس‌"ریاضی‌" (به تصویر صفحه مراجعه شود) الف-درس فنی معدل ثلث سوم کلاسهای رشته اتومکانیک در پایه‌های اول تا چهارم در سال‌ تحصیلی 66-65 و پایه چهارم سال تحصیلی 69-68 در تمام موارد بررسی شده،حدود 11 یا بیشتر از 11 محاسبه شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.