Skip to main content
فهرست مقالات

ساختار و سیاستهای آموزشی یونسکو

نویسنده:

ISC (16 صفحه - از 86 تا 101)

کلید واژه های ماشینی : یونسکو، آموزش و پرورش، سیاستهای آموزشی یونسکو، سازمان، آموزشی یونسکو، تعلیم و تربیت، دبیرخانه، کارشناسان آموزشی کشورهای عضو یونسکو، کشورهای جهان سوم، دفتر بین‌المللی تعلیم و تربیت

خلاصه ماشینی:

"این بخش که زیر نظر معاون آموزشی مدیر کل اداره‌ می‌شود،متناسب با سیاستهای کلی یونسکو و با عنایت به مصوبات کنفرانس عمومی، برنامه‌هایی را در زمینه‌های مختلف تعلیم و تربیت تهیه و اجرا می‌کند تا اهداف کلی یونسکو در خصوص آموزش و پرورش را محقق سازد. این دفتر در سال 1925 به عنوان یک سازمان خصوصی‌ شروع به کار کرد ولی وقتی نمایندگان رسمی کشورهای لهستان-اکوادور و سوئیس‌ موافقت کردند که برای ارتقاء سطح آموزش و پرورش در جهان با کمک هم در یک‌ سازمان به کار بپردازند،این دفتر از حالت خصوصی خارج شد و به صورت یک مؤسسه‌ بین المللی درآمد و بعدها در سال 1969 به یونسکو پیوست. دفتر بین المللی تعلیم و تربیت در واقع مرکز"آموزش و پرورش تطبقی‌"یونسکو به حساب می‌آید و دارای وظایفی به شرح زیر است: -تشکیل کنفرانس جهانی آموزش و پرورش هر دو سال یکبار -طبع و نشر مطالعات تطبیقی آموزش و پرورش -گردآوری اطلاعات و اسناد در زمینه آموزش و پرورش از کلیه کشورها -حفظ و توسعه کتابخانه‌های بین المللی آموزش و پرورش و نیز نمایشگاههای‌ بین المللی آموزش و پرورش این دفتر تا سال 1991،چهل و دو کنفرانس علمی در زمینهء آموزش و پرورش برگزار کرده است. 3-انتقال الگوهای آموزشی غرب به کشورهای جهان سوم پیش از این گفته شد که ادارهء بیشتر پستهای کلیدی یونسکو به مدیران و کارشناسان‌ غربی سپرده شده است و هم‌اینان هستند که در طراحی برنامه‌ها،تدوین استراتژیها،تعیین‌ نوع تحقیقات و نیز اعطای کمکها و انتشار آراء و اندیشه‌ها بیشترین نقش را ایفا می‌کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.