Skip to main content
فهرست مقالات

جایگاه حرفه آموزی در برنامه درسی

نویسنده:

مترجم:

ISC (32 صفحه - از 102 تا 133)

کلید واژه های ماشینی : حرفه‌ای، آموزش، مدارس، برنامه درسی، هزینه، آموزش متوسطه، متوسطه، حرفه‌آموزی، حرفه‌آموزی در برنامه درسی، مدارس متوسطه

خلاصه ماشینی:

"جدول 3 نسبت دانش آموزان کلمبیایی شاغل به کار در یکسال پس از فراغت از تحصیل برحسب‌ نوع مدرسه و رشتهء تحصیلی در سال 1981 (به تصویر صفحه مراجعه شود) مأخذ:ص 15-ساخاراپولس، Psacharo-Poulos(1985a) آیا فارغ التحصیلان برنامه‌های درسی حرفه‌ای پیش از اشتغال به کار،مدت کوتاهتری‌ بیکار می‌مانند؟داده‌های مربوط به کلمبیا این فرضیه را تأیید نمی‌کند. جدول 5 دستمزد ماهانهء فارغ التحصیلان مدارس متوسطه در کلمبیا در سال اول خاتمهء تحصیل‌ برحسب نوع مدرسه و برنامه درسی(به پزو)در سال 1981 (به تصویر صفحه مراجعه شود) مأخذ:ص 516، Psacharo-Poulos(1985a) جدول 6 هیچ نوع تفاوت عمده‌ای را در نحوهء اشتغال،ادامه تحصیل و کارآموزی‌ فارغ التحصیلان رشته‌های تحصیلی در برنامه‌های درسی مختلف در آموزش متوسطهء تانزانیا نشان نمی‌دهد. جدول 8 نرخ تقریبی بازده اجتماعی سرمایه‌گذاری در آموزش متوسطه تانزانیا و کلمبیا برحسب نوع درس و مدرسه (به تصویر صفحه مراجعه شود) مأخذ:صفحات 23-532 Psacharo-Poulos(1985a) توضیح:این نرخها پس از تعدیل سطح دستمزدهای دانش‌آموزان برحسب توانایی علمی و عوامل اجتماعی و اقتصادی محاسبه شده است. 3-بحث بازنگری از پژوهشهای انجام شده درباره بازده سرمایه‌گذاری در برنامه‌های درسی‌ مختلف،ما را به چه نتیجه‌ای می‌رساند؟از یک‌طرف،این مطلب که افزایش میزان تناسب‌ نظام آموزش و پروش کشورهای در حال توسعه با نیازهای یک اقتصاد در حال پیشرفت‌31، جدول 11 دستمزد نسبی فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف آموزش عالی شاخص:کلیه فارغ التحصیلان آموزش عالی-100 (به تصویر صفحه مراجعه شود) مأخذ:ص 45, Psacharo-Poulos(1980) توضیح:ارقام این جدول،کشورهای فیلیپین،مالزی،ایران،تانزانیا و زامبیا را دربر می‌گیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.