Skip to main content
فهرست مقالات

سیمای پژوهش در خصوص تکلیف شب در جهان امروز

نویسنده:

ISC (26 صفحه - از 10 تا 35)

کلید واژه های ماشینی : تکلیف شب، خصوص تکلیف شب، تعلیم و تربیت، تربیتی، معلمان، دانش‌آموزان، مدرسه، پژوهش، آموزش، سیمای پژوهش در خصوص تکلیف، خصوص اثرات تکلیف شب، کلاس، خصوص تکلیف شب در جهان، مسائل تکلیف شب، امر تکلیف شب، تکلیف شب و موفقیت تحصیلی، والدین، تحقیق، توصیه، اهداف تکلیف شب، خصوص کارآیی تکلیف شب، علوم تربیتی در خصوص تکلیف، خصوص مسائل تکلیف شب، تکالیف درسی، تکلیف شب بر موفقیت تحصیلی، امر یادگیری تکلیف شب، کلاس درس، تکلیف شب در کتابهای درسی، علوم تربیتی، تکلیف شب در امر موفقیت

خلاصه ماشینی: ""105 هریس کوپر106در سال 1989 میلادی پس از اینکه حدود 100 مقاله و 100 گزارش‌ مربوط به تکلیف شب را مطالعه کرد،اثرات مثبت و منفی تکلیف شب و زمان مطلوب در مقاطع تحصیلی مختلف را به شرح ذیل جمعبندی نمود: الف:اثرات مثبت‌107تکلیف شب 1-پیشرفت و یادگیری سریع 1-1-بخاطر سپردن بهتر دانش حقایقی‌108و اطلاعاتی 2-1-درک بیشتر 3-1-تفکر انتقادی بهتر،تشکل مفاهیم،109پردازش اطلاعات‌110 4-1-تقویت و غنی‌سازی‌111برنامه درسی 2-اثرات تحصیلی بلندمدت 1-2-اشتیاق به یادگیری در اوقات فراغت 2-2-بهبود طرز تفکر نسبت به مدرسه 3-2-عادت به مطالعه و مهارت‌آموزی 3-اثرات غیرتحصیلی 1-3-خودراهبری بیشتر112 2-3-خودانظباطی بیشتر 3-3-تنظیم بهتر وقت 4-3-کنجکاوی بیشتر 5-3-استقلال بیشتر 6-3-قدردانی بیشتر اولیا از مدرسه و شرکت در فعالیتهای مدرسه ب:اثرات منفی‌113تکلیف شب 1-بیزار شدن 1-1-از دست دادن علاقه به مطالب درسی 2-1-خستگی جسمی و روحی(عاطفی)114 3-1-محروم شدن از اوقات فراغت و فعالیتهای اجتماعی 2-دخالت اولیاء 1-2-فشار والدین برای انجام تکالیف و عملکرد خوب 2-2-اغتشاش و گیجی در خصوص تکنیکهای آموزش‌115(تضاد بین روشهای‌ تدریس معلمان و والدین) 3-تقلب 1-3-رونویسی تکالیف از سایر دانش‌آموزان 2-3-واگذار کردن تکالیف به سایر افراد 3-3-افزایش فاصله بین دانش‌آموزان ضعیف و دانش‌آموزان ممتاز116 ج:فراوانی‌117و مدت زمان مطلوب(بهینه)در انجام تکالیف اجباری در مقاطع تحصیلی کوپر118توصیه می‌کند که در تمام پایه‌ها و کلاسهای درسی باید تکلیف اجباری و به شرح‌ ذیل داده شود: 1-از کلاس اول تا کلاس سوم 1 تا 3 تکلیف شب در هفته که هریک قریب 15 دقیقه طول می‌کشد. p. 14 (42)- Illich (43)- Dr. Bell (44)- Nation at Risk (45)- Knorr (46)- Friesen (47)- Reckards (48)- Strother (49)- Baily and Foyle (50)- Cooper (51)- Doyle and Barber (52)-عبد الرحمن صفارپور،گزارش بررسی نحوه برخورد معلم،کتابهای درسی و دستور العملهای صادره از سوی‌ وزارت آموزش و پروش با مسئله تکلیف شب دانش‌آموزان در پایه‌های اول،دوم،سوم دوره ابتدایی شهر تهران."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.