Skip to main content
فهرست مقالات

جمعبندی تحقیقات انجام شده پیرامون یادگیری مشارکتی

نویسنده:

مترجم:

(17 صفحه - از 114 تا 130)

کلید واژه های ماشینی : یادگیری مشارکتی ،دانش‌آموزان ،روشهای یادگیری مشارکتی ،روش گروههای پیشرفت تیمی ،کلاسهای ،روشهای یادگیری گروهی دانش‌آموزان ،روش ،موفقیت ،یادگیری گروهی دانش‌آموزان ،گروههای پیشرفت تیمی دانش‌آموزان ،آموزش ،معلم ،آثار موفقیت روشهای یادگیری مشارکتی ،کلاس درس ،روش گروههای پیشرفت تیمی دانش‌آموزان ،مدارس ،روشهای چهارگانهء یادگیری گروهی دانش‌آموزان ،تحقیقات ،مطالعات ،ارزیابی ،روش گروههای پیشرفت تیمی نسبت ،پژوهش ،جمع‌بندی تحقیقات ،زمینهء روشهای یادگیری مشارکتی ،مطالعه روشهای یادگیری مشارکتی ،نمره‌های ،یادگیری مشارکتی در کلاسهای درس ،همهء روشهای یادگیری گروهی ،آزمونهای ،روشهای گوناگون یادگیری مشارکتی

خلاصه ماشینی:

"با این حال تفاوتهایی میان این‌روش با روشهای قبل به چشم می‌خورد برای نمونه در دو روش پیشین،آموزش دانش‌آموزان به صورت جمعی و یکسان ارائه می‌شود ولی در این‌ روش،یادگیری مشارکتی با آموزش فردی درمی‌آمیزد. شاخصهای این ارزیابیها،به شرح زیر است: موفقیت تحصیلی روابط میان‌گروهی وارد ساختن دانش‌آموزان استثنایی به جریان عادی آموزش عزت نفس دستاوردهای دیگر موفقیت تحصیلی در 67 مورد از 70 موردی که روشهای یادگیری مشارکتی در دوره‌هایی دست‌کم‌ چهارهفته‌ای در مدارس ابتدایی و متوسطه به اجراء گذاشته شدند،آثار این روشها بر میزان‌ موفقیت دانش‌آموزان مورد ارزیابی قرار گرفت. در مطالعاتی که در زمینهء چهار روش گروههای پیشرفت تیمی دانش‌آموزان،رقابت و مسابقهء تیمی،یادگیری انفرادی با یاری گرفتن از تیم و قرائت و نگارش تلفیقی مشارکتی به‌ عمل آمده،اثرات این روشها بر موفقیت،به‌طورکلی،مثبت گزارش شده است. در مقابل،از 23 مورد مطالعه انجام شده در زمینهء روشهای یادگیری مشارکتی که‌ فاقد عناصر اهداف گروهی و مسئولیت فردی بوده‌اند،فقط 4 مورد(17%)به آثار مثبت‌ این روشها بر موفقیت دانش‌آموزان اشاره کرده‌اند. 5 مورد از 6 مورد مطالعهء انجام‌شده در زمینهء اعمال‌ روش یادگیری انفرادی با یاری گرفتن از تیم در درس محاسبات ریاضی،به سطح بسیار بالای یادگیری دانش‌آموزان،در مقایسه با دانش‌آموزان کلاسهای کنترل اشاره کرده‌اند و فقط در یک‌مورد تفاوت بارزی مشاهده نشده است. براساس یکی از سه مطالعهء انجام‌شده،در مورد اعمال روش یادگیری انفرادی با یاری گرفتن از تیم،در درس مفاهیم و کاربردهای ریاضی، دانش‌آموزان این روش نسبت به روشهای سنتی از سطح یادگیری بالاتری برخوردار بوده‌اند،ولی در دومورد دیگر تفاوت چندانی میان این‌دو روش مشاهده نشده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.