Skip to main content
فهرست مقالات

آشنایی با کتاب

ISC (9 صفحه - از 138 تا 146)

خلاصه ماشینی:

"فصل سوم:تربیت معلمان مؤثر در این فصل چگونگی پرورش دست‌اندرکاران؛دیدگاه ادراکی یادگیری مؤثر؛لزوم‌ شرکت فعال دانشجویان؛شرایط لازم برای یادگیری مؤثر و گسترش جو مناسب جهت یادگیری، مورد بحث قرار گرفته است. بالاخره بخش سوم کتاب آن گروه از مفاهیم و مطالبی را که در مطالعات موردی عنوان‌ شده‌اند شناسایی و تجزیه و تحلیل می‌کند در فصل 12 این بخش بر نقش مهمی که برنامه درسی در پیشبرد ارزشهای اجتماعی،اخلاقی و مذهبی در کشورهای شرق آسیا ایفا می‌کند،تأکید می‌شود. این بخش همچنین سایر موارد و مطالبی را که در بخش 2 آمده است مورد مقایسه و تجزیه و تحلیل‌ قرار می‌دهد که این موارد عبارتند از: -ماهیت علمی برنامه درسی مدارس -میزان نفوذ ساختار ملی،هویت ملی و ارزشهای اخلاقی در برنامه درسی مدارس -ماهیت تمرکزی و اداری نظامهای برنامه‌ریزی درسی -نفوذ همه‌جانبه تجارب مربوط به ارزشیابی در شیوه‌های تدریس و یادگیری -ارتباط نزدیک و کامل بین سیاستها و برنامه درسی مدارس -تعارض بین خطمشی رسمی برنامه‌های درسی و عملکردهای واقعی در مدارس این موارد عموما تحت تأثیر شدید مبانی و گرایشهای اجتماعی سیاسی و فرهنگی هرجامعه‌ قرار دارند. S. A آشنایی با کتاب عنوان:آموزش چندفرهنگی (Multicultural Education) نوشته:هیلدا هرناندز ناشر:شرکت انتشارات مریل‌1 تاریخ انتشار:1989 تعداد صفحات:225 (به تصویر صفحه مراجعه شود) ارائهء آموزش چندفرهنگی در کلاس درس،از برخی جهات مشابه بهم پیوستن قطعات یک‌ بازی معمایی است. هدف این کتاب کمک به معلمان است تا چشم‌انداز روشنی از آموزش چندفرهنگی پیدا کنند و در عین حال آنها را با روشهایی آشنا سازد که بتوانند این‌نوع آموزش را به عنوان بخش‌ تفکیک‌ناپذیری از فرآیند تدریس-یادگیری در کلاسهای خود ارائه دهند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.