Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی و مطالعه چگونگی استفاده دبیران مقطع متوسطه نظری شهر اصفهان از وسایل کمک آموزشی

نویسنده:

ISC (18 صفحه - از 79 تا 96)

کلید واژه های ماشینی : دبیران، وسایل کمک‌آموزشی، شهر اصفهان از وسایل کمک‌آموزشی، استفادهء دبیران از وسایل کمک‌آموزشی، شهر اصفهان، شهر اصفهان از وسایل کمک، استفاده از وسایل کمک‌آموزشی، وسایل کمک، معلمان، وسایل کمک آموزشی

خلاصه ماشینی:

"پیشینه‌ها(سوابق)تحقیق متأسفانه باید اذعان نمود که تعداد تحقیقاتی که در زمینهء بررسی علل و عوامل مؤثر در عدم استفادهء دبیران از وسایل کمک آموزشی در ایران صورت پذیرفته،از تعداد انگشتان‌ دو دست تجاوز نمی‌کند و کتب و مقالات منتشره بیشتر باتوجه به یافته‌های تحقیقاتی‌ دانش‌پژوهان سایر کشورها تدوین و نتایج آنها به جامعهء معلمان ایران تعلیم داده شده است. محققان ایرانی نیز در رابطه با عدم اعتقاد معلمان کشورمان به تأثیر وسایل‌ کمک آموزشی در یادگیری،مطالبی را عنوان نموده‌اند؛فی المثل ابراهیم رشیدپور معتقد است که اکثر معلمان و مسئولان آموزشی به ارزش این مواد و وسایل در آموزش ایمان‌ نداشته،برای استفادهء صحیح از آنها تربیت نشده‌اند6و یا به زعم عبد الرضا سبحانی،مشکل‌ اصلی به خود معلمان برمی‌گردد که فرهنگ استفاده از وسایل آموزشی را ندارند7. در گروه علوم تجربی و علوم انسانی‌ بالاترین درصد،اختصاص به دبیرانی دارد که اصلا از وسایل کمک آموزشی استفاده‌ نمی‌کنند(به ترتیب 26/29 و 24/48) ج)اطلاعات حاصله از مشاهده آزمایشگاه و مصاحبه با مدیران: اکثریت قریب به اتفاق مدیران معتقدند که مسایل و مشکلات مالی وسایل‌ کمک آموزشی،به اضافهء حجم زیاد کتب درسی از عوامل عمدهء عدم استفاده از وسایل‌ توسط دبیران است. لذا پیشنهاد می‌گردد نهادها و مؤسسات مربوطه و صاحب‌نظران و محققان و خصوصا وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی این امر،استانداردی در خصوص‌ حد اقل میزان وسایل مورد نیاز مدارس و ساعات استفادهء معلمان در هریک از مقاطع‌ تحصیلی،به تفکیک اعلام کند تا بتوان براساس آن،وضعیت آموزشگاهها را از لحاظ وجود وسایل کمک آموزشی در آنها و استفادهء دبیران و معلمان را مورد ارزیابی واقع‌بینانه‌ و عینی قرار داد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.