Skip to main content
فهرست مقالات

تأثیر دانش و اطلاعات در ایجاد طرز فکر مثبت نسبت به افراد عقب مانده ذهنی

نویسنده:

ISC (16 صفحه - از 65 تا 80)

کلید واژه های ماشینی : ایجاد طرز فکر مثبت نسبت، افراد عقب‌مانده ذهنی، طرز فکر، کودکان، نسبت به افراد عقب‌مانده، کودکان عقب‌مانده ذهنی، مانده ذهنی، سئوالات پرسشنامه طرز فکر نسبت، خارج‌سازی افراد عقب‌مانده ذهنی، عقب‌ماندگیهای ذهنی

خلاصه ماشینی:

"جدول شماره 1-نتایج تجزیه و تحلیل سئوالات پرسشنامه‌ طرز فکر نسبت به افراد عقب مانده ذهنی (به تصویر صفحه مراجعه شود) روش جمع‌آوری اطلاعات تعداد 110 پرسشنامه طرز فکر میان 110 نفر از دانشجویان رشته روانشناسی در نیمسال سوم توزیع گردید و از آنان خواسته شد هر سئوال را به دقت خوانده و احساس‌ واقعی خود را در مورد هر سئوال با انتخاب یکی از جوابهای چهارگانه به وسیله علامت در خانه مربوطه بیان نمایند. روش آماری جهت آزمودن فرض تحقیق مبنی بر اینکه داشتن دانش و اطلاعات در خصوص‌ عقب‌ماندگیهای ذهنی می‌تواند در ایجاد طرز فکر مثبت نسبت به افراد عقب مانده ذهنی‌ تاثیر داشته باشد،از آزمون t برای دو میانگین وابسته استفاده شد(ملک‌پور،1371). (14) نتایج به منظور آزمودن فرض تحقیق مبنی بر اینکه داشتن دانش و اطلاعات در خصوص‌ عقب‌ماندگیهای ذهنی می‌تواند در ایجاد طرز فکر مثبت نسبت به افراد عقب مانده ذهنی اثر داشته باشد از آزمون t برای دو میانگین وابسته استفاده شد. باتوجه به نتیجه تحقیق مبنی بر اینکه داشتن اطلاعات و دانش در زمینه عقب‌ماندگیهای‌ ذهنی می‌تواند در تغییر دادن طرز فکر و نگرش در جهت مثبت نسبت به افراد عقب مانده‌ ذهنی اثر داشته باشد،به نظر می‌آید باید در این زمینه کار بیشتری انجام شود. (7)- Walfensberger (8)- Gottlich and corman (9)- Harasymiw and Horn (10)- Donald son (11)- Skrict,Sigler and lazar (12)- Farentino (13)- Lane (14)- Payne and murry (15)- Kraft (16)- Pretest (17)- Posttest (18)- Item analysis منابع: 1-سازمان بهزیستی استان اصفهان،پیشگیری از معلولیت‌ها."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.