Skip to main content
فهرست مقالات

پژوهشی در خودراهبری و خودارزشیابی دانشجو معلمان مراکز تربیت معلم تهران

نویسنده:

ISC (21 صفحه - از 64 تا 84)

کلید واژه های ماشینی : خودارزشیابی دانشجو معلمان مراکز تربیت‌معلم، معلم، خودراهبری و خودارزشیابی دانشجو، دانشجو معلمان مراکز تربیت‌معلم تهران، خودراهبری و خودارزشیابی دانشجومعلمان، خودراهبری و خودارزشیابی دانشجو معلمان، ارزشیابی، دانشجو، تربیت، مراکز تربیت معلم، خودارزشیابی دانشجومعلمان مراکز تربیت‌معلم تهران، دانشجومعلمان، فرآیند یاددهی، تعلیم و تربیت، ارزشیابی دانشجومعلمان، ابعاد خودراهبری و خودارزشیابی دانشجو، توان خودراهبری و خودارزشیابی دانشجومعلمان، ابعاد خودراهبری و خودارزشیابی دانشجومعلمان، تقویت خودراهبری و خودارزشیابی دانشجو، پژوهش، تعلیم و تربیت مادام‌العمر، معلمان مراکز تربیت، معلمان مراکز تربیت معلم تهران، مراکز تربیت‌معلم، رشد خودراهبری و خودارزشیابی دانشجومعلمان، مدرسان، تقویت خودراهبری و خودارزشیابی دانشجومعلمان، مراکز تربیت، نظام تعلیم و تربیت مادام‌العمر، آموزش و پرورش

خلاصه ماشینی: "لازمهء خودشکوفایی انسانها،تربیت دو صلاحیت و توانایی‌ عمده یعنی خودراهبری و خودارزشیابی است(3)که ویژگیهای افراد خودراهبر و خودارزشیباب توسط استاد اسکاگر(4)باتوجه به مجموعهء نظریات دیگر دانشمندانی که در این زمینه بررسی و تحقیق کرده‌اند،به شرح زیر مشخص می‌گردد: الف-پذیرش خود14 ب-برنامه‌ریز بودن‌15 ج-انگیزش درونی‌16 د-ارزشیابی درونی‌شده‌17 هـ-پذیرا بودن تجربه‌18 و-انعطاف‌پذیری ز-خودمختاری‌19 2-نقش مدرسه‌20و معلم در تقویت خودراهبری باتوجه به آنکه در قلب نظام تعلیم و تربیت مادام‌العمر،ایجاد و تقویت صلاحیت‌ خودراهبری در یادگیرنده مطرح است،مجموعهء مؤلفه‌ها و ویژگیهای مطرح در این نظام، نشان می‌دهد که مدرسه و آموزشهای رسمی آنها و یادگیری منظمی که از طریق این مؤسسات دنبال می‌شود،نقش مهمی در ایجاد و تقویت خصوصیتهای خودراهبری و خودرارزشیابی فراگیران می‌تواند داشته باشد. بدین‌ترتیب این پژوهش در پی یافتن این تصویر شکل می‌گیرد و در این پژوهش دو مرحلهء اساسی به شرح زیر دنبال‌ می‌شود: الف-جستجویی پیرامون دو بعد خودراهبری و خودارزشیابی از مجموعهء ابعاد و مؤلفه‌های نظام تعلیم و تربیت مادام‌العمر با توجه به نظریات صاحبنظران این حوزه و مشخص کردن ویژگیهای آن و دریافت اصول راهنما،برنامه‌های درسی مؤثر،فرآیندهای‌ یاددهی-یادگیری و مدیریت و رهبری آموزشی مراکز و مؤسساتی که در جهت تحقق‌ ویژگیهایی که در ارتباط با خودراهبردی و خودارزشیابی فراگیران برشمرده شد کوشش‌ می‌کنند؛که باتوجه به کمبود منابع و تحقیقات قبلی در این حوزه بخصوص در ایران این‌ تحقیق می‌بایست ابتدا چهارچوب نظری خود را برپا می‌کرد تا براساس آن بتواند قدم بعد را بردارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.