Skip to main content
فهرست مقالات

ارزشیابی تکوینی، مفهوم و نقش آن در افزایش سودمندی مواد و فعالیتهای آموزشی

نویسنده:

ISC (20 صفحه - از 66 تا 85)

کلید واژه های ماشینی : ارزشیابی، ارزشیاب، اطلاعات، سودمندی مواد و فعالیتهای آموزشی، ارزشیابی تکوینی، مواد آموزشی، ارزشیابی آموزشی، تولید، فراگیران، مرحله

خلاصه ماشینی:

"جوابگویی ارزشیابی‌ آموزشی در مقابل نظام اجتماعی به دو صورت انجام می‌گیرد:اول،ارزشیابی تعیین‌ خواهد کرد که آیا کل هدف آموزشی مورد نظر در این برهه از زمان می‌تواند پاسخگوی‌ انتظارات جامعه از نظام آموزشی باشد یا خیر؟به عبارت دیگر آیا میان هدفهای آموزشی‌ با ایدئولوژیهای رایج در نظام حاکم،همخوانی وجود دارد یا خیر؟به طور مثال،آیا فارغ التحصیلان نهادهای آموزشی،آن‌گونه افرادی هستند که بتوانند همگام با سایر مؤسسات در جهت برنامه‌های توسعه اجتماعی،اقتصادی و صنعتی گام بردارند و یا افرادی‌ هستند که با گرایشهای نه چندان مطلوب و دانش و مهارتی نه چندان جوابگو،گام در اجتماع‌ نهاده‌اند(به زیر سؤال بردن هدفهای نظام آموزشی). ارزشیابی تکوینی به صورت خام خود از مدتها قبل مورد نظر تمامی پدید- آورندگان مواد آموزشی بوده است؛زیرا تمامی آنها میل به ارائه موادی هرچه بهتر و سودمندتر داشتند،اما متاسفانه برای انجام این کار دانش و ابزار کافی در اختیار نداشتند. زیرنویسها (1)- Formative Evaluation (2)- Disciplined Inquiry (3)- Cronbach (4)- Suppes (5)- Development (6)- Diffusion (7)- Invention (8)- Empricial Inquiry (9)- Historical Inquiry (10)- Philosophical Inquiry (11)- Worthen,Blaine R (12)- Sanders,James R (13)- Engineering (14)- Pilot Study (15)- Dissemination (16)- Demonstratio (17)- Facilitation of Adoption (18)- Geoseph Rice (19)- Scriven (20)- Reiser Robert A (21)- Dick Walter (22)- Cunningham,Donald (23)- Entity (24)- Baker Eva,L (25)- Instructional Materials Development (26)- Instructional Package (27)- Morocco Catherine Cebb (28)- Predevelopmental Activities (29)- Evaluation of Objectives Activities (30)- Contextual Evaluation (31)- Formative Interim Evaluation Activities (32)- Formative Product Evaluation Activities (33)- Acridiation (34)- Summative Ecaluation (35)- Internal Information (36)- External Information (37)- Contextual Information (38)- One to One Evaluation (39)- Small Group Evaluation (40)- Criterion Referenced Tests (41)- Objective Referenced Tests (42)- Learning Guidance منابع 1-مهجور،سیامک رضا:وجوه متمایزکننده ارزشیابی آموزشی از اندازه‌گیری."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.