Skip to main content
فهرست مقالات

شاخصهای اندازه گیری کارآیی درونی نظام جدید متوسطه (شاخه نظری و دوره سه ساله فنی و حرفه ای)

نویسنده:

ISC (18 صفحه - از 87 تا 104)

کلید واژه های ماشینی : شاخصهای اندازه‌گیری کارآیی درونی نظام ،کارآیی درونی نظام جدید ،نظام جدید آموزش متوسطه ،نظام جدید متوسطه ،دانش‌آموزان ،دانش‌آموزان ورودی ترم ،ترم ،مجموع واحدهای انتخابی دانش‌آموزان ورودی ،آموزش و پرورش ،دورهء تحصیل فارغ‌التحصیلان ورودی سال ،ترک تحصیل ،دانش‌آموزان ورودی ترم در ترم ،تعداد دانش‌آموزان ورودی به‌نظام جدید ،تعداد فارغ‌التحصیلان ورودی سال تحصیلی ،طول دورهء تحصیل فارغ‌التحصیلان ورودی ،تعداد فارغ‌التحصیلان ورودی سال ،نظام آموزشی ،محاسبهء شاخصهای اندازه‌گیری کارآیی درونی ،کارآیی درونی نظام آموزشی ،درصد فارغ‌التحصیلان از دانش‌آموزان ورودی ،میانگین طول دورهء تحصیل فارغ‌التحصیلان ،تارکان تحصیل از دانش‌آموزان ورودی ،نسبت اتلاف ،نظام آموزش و پرورش ،دبیرستان ،دورهء متوسطه ،اندازه‌گیری میزان کارآیی درونی نظام ،فارغ‌التحصیلان ،سال ورود دانش‌آموزان به‌نظام جدید ،مجموع فارغ‌التحصیلان از دانش‌آموزان ورودی

خلاصه ماشینی:

"شاخصهای اندازه‌گیری کارآیی درونی‌ نظام جدید متوسطه‌ (شاخهء نظری و دورهء سه سالهء فنی و حرفه‌ای) معرفی مقاله نویسندگان:هادی عزیززاده‌ خانم جمیله ماشینی انجام تحقیقات مستمر در خصوص کارآیی نظامهای آموزشی و تعریف شاخصهای مناسب برای انجام این پژوهشها و اطلاع از تعداد دانش‌آموزانی که یک دورهء تحصیلی را با موفقیت به پایان‌ می‌رسانند و نیز تعدادی که در هر سال تحصیلی از نظام آموزشی‌ خارج می‌شوند،برنامه‌ریزان را قادر می‌سازد که برخی از تنگناهای‌ موجود را در رسیدن به اهداف آموزشی و پرورشی شناسایی کنند و نیز این امکان را به وجود می‌آورد که مدیران و سیاستگذاران‌ آموزشی بتوانند وضعیت مدارس یا مناطق آموزشی را در سالهای‌ مختلف با یکدیگر مورد مقایسه قرار دهند. اگر ؟؟؟ مجموع واحدهای انتخابی دانش‌آموزان ورودی یک‌ سال تحصیلی در طول دوران تحصیل آنها(حداکثر 5/4 سال)باشد،اعم از آن که دورهء تحصیل را به پایان رسانده‌اند و دیپلم گرفته‌اند یا تحصیل خود را ناقص رها کرده‌اند، می‌توان نوشت: (به تصویر صفحه مراجعه شود) با این مقدمه می‌توان شاخصهای زیر را برای اندازه‌گیری و بررسی کارآیی درونی نظام‌ جدید متوسطه پیشنهاد کرد: 1-نسبت اتلاف‌1 مهم‌ترین شاخص در اندازه‌گیری کارآیی درونی،نسبت اتلاف است که به صورت زیر تعریف می‌شود: (به تصویر صفحه مراجعه شود) یا: (به تصویر صفحه مراجعه شود) لازم به توضیح است که در نظام جدید متوسطه،هر دانش‌آموز با گذراندن 96 واحد قبولی فارغ التحصیل می‌شود و بنابراین،حالت مطلوب آن است که کلیهء دانش‌آموزان‌ ورودی به نظام جدید متوسطه 96 واحد درسی در طول دورهء تحصیل انتخاب کرده و همهء واحدها را با نمرهء قبولی گذرانده باشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.