Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی اسنادهای علی در دانشجو معلمان دختر و پسر مراکز تربیت معلم مشهد، پس از موفقیت و شکست

نویسنده:

(19 صفحه - از 105 تا 123)

کلید واژه های ماشینی : دانشجو معلمان دختر و پسر ،اسنادهای ،معلمان ،شکست ،دانشجو ،موفقیت ،اسنادهای علی در دانشجو معلمان ،علل ،مقایسهء اسنادهای دانشجو معلمان دختر ،ابعاد اسناد دانشجو معلمان دختر ،بررسی اسنادهای علی در دانشجو ،ثبات ،توانایی ،دانش‌آموزان ،موفقیت و شکست ،کنترل ،پژوهش ،دختر و پسر مراکز تربیت‌معلم ،کوشش ،تحقیق ،موقعیت ،سبک اسنادی ،سبک اسنادی دختران و پسران ،کل پسران و دختران ،کلی ،پرسشنامهء سبک اسنادی ،عوامل ،پسر مراکز تربیت‌معلم مشهد ،تأثیر سبک اسنادی افراد ،فرد

خلاصه ماشینی:

"با این هدف،پرسشنامهء سبک اسنادی 384 نفر از دانشجو معلمان دختر و پسر سال دوم مراکز تربیت معلم مشهد را در گروههای‌ ریاضی-تجربی،علوم‌انسانی و حرفه‌وفن و تربیت‌بدنی که به طور تصادفی انتخاب شده بودند مورد بررسی قرار داده است. از این‌رو با توجه به لزوم انجام کوششهایی جهت جبران خلاء موجود در این حوزه و شناخت سبک اسنادی دختران و پسران ایرانی،هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی و مقایسهء اسنادهای دانشجو معلمان دختر و پسر رشته‌های مختلف تحصیلی در تبیین موفقیتها و شکستهایشان می‌باشد. ابعاد اسناد با توجه به اطلاعات به دست آمده از محاسبهء میانگین،انحراف استاندارد،تحلیل‌ واریانس و آزمون«توکی»،در رابطه با انتساب پیامدهای خوب و بد به عوامل درونی- بیرونی،باثبات-بی‌ثبات و کلی-اختصاصی در دختران و پسران رشته‌های مختلف‌ تحصیلی نتایج زیر به دست آمده است: 1-پسران موفقیتهای خود را بیشتر به علل درونی،باثبات و کلی نسبت داده‌اند. رهنمودهای تحقیق با اعتقاد به تأثیر سبک اسنادی افراد بر زمینه‌های مختلف سلامت روانی،واکنشهای‌ عاطفی و پیشرفت تحصیلی و این که منبع علیت یک خصیصهء پایدار شخصیتی نیست و ممکن است بر اثر دگرگونیهای شرایط زندگی تغییر کند،لازم است از سوی والدین،مؤلفان‌ کتابهای درسی و مجریان آموزشهای حین تحصیلی معلمان تدابیری اتخاذ شود تا در نهایت،دانش‌آموزان در قبال اعمال خود و پیامدهای آن قبول مسؤولیت کرده موفقیتها را به‌ سخت‌کوشی نسبت دهند و شکستها را ناشی از عدم کوشش بدانند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.