Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی وضعیت تحقیقات آموزشی در چند کشور جهان

نویسنده:

ISC (28 صفحه - از 7 تا 34)

کلید واژه های ماشینی : آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش، نظام آموزش و پرورش، تحقیقات آموزشی، تشکیلات، پیشرفت، مجارستان، مدارس، فیلیپین، لهستان، پرسش، گروه کشورهای در حال پیشرفت، سوئیس، مؤسسات پژوهشی، گروه کشورهای پیشرفته، اولویت، تحقیقات آموزشی در نظام آموزش، بررسی وضعیت تحقیقات آموزشی، هماهنگی، نقش وزارت آموزش و پرورش، کشور اسکاتلند، پژوهشکدهء تعلیم و تربیت، برنامه‌هایی، نیوزلند، تحقیقات وزارت آموزش و پرورش، اولویت تحقیقات آموزشی، وزارت آموزش و پرورش کشور، اشاره، مؤسسه‌های پژوهشی، ایجاد هماهنگی در تحقیقات آموزشی

خلاصه ماشینی: "جدول شمارهء 9:پرسش 9-نقش وزارت آموزش و پرورش در تحقیقات (به تصویر صفحه مراجعه شود) 5-2-در سؤال 10 در خصوص میزان تأثیرپذیری تحقیقات آموزشی از مشکلات و معضلات نظام آموزش و پرورش،از گروه کشورهای پیشرفته 4 کشور اسلونی،ایرلند، سنگاپور و نیوزلند(25 درصد)پاسخ‌"بله-کاملا"را برگزیده‌اند؛کشور انگلستان به سؤال‌ پاسخ نداده است و بقیهء کشورها(7/68 درصد)به گزینهء"بله-تا حدودی‌"پاسخ داده‌اند. پیوست:ابزار گردآوری اطلاعات‌ پرسشنامهء وضعیت تحقیقات آموزشی 1-به نظر شما آیا تحقیقات آموزشی در نظام آموزشی کشورتان یکی از زمینه‌های‌ حایز اولویت محسوب می‌شود؟ تحقیقا؟تقریبا؟ابدا؟ 2-در کشور شما سهم بودجهء تحقیقات آموزشی(%)نسبت به بودجهء آموزش و پرورش چه‌قدر است؟ 1/0 تا 1؟1 تا 2؟2 تا 3؟بیش از 3؟ 3-در کشور شما علاوه‌بر بودجهء دولتی،چه منابع مالی دیگری در خدمت تحقیقات‌ آموزشی قرار دارد؟ بنیادهای خصوصی؟مؤسسات پژوهشی خصوصی؟ بودجهء دانشگاهها؟کمک کشورهای خارجی؟ کمک سازمانهای بین‌المللی؟ 4-به نظر شما بودجهء اختصاص یافته به تحقیقات آموزشی در کشور شما برای این امر کافی است؟ بله؟خیر؟ 5-روند تغییرات بودجهء تحقیقات آموزشی از 10 سال پیش تاکنون در کشور شما چگونه بوده است؟ در حال افزایش؟ثابت؟در حال کاهش؟ 6-در حال حاضر چند مؤسسه تحقیقات آموزشی در کشور شما فعال است؟ در حدود 10؟در حدود 20؟در حدود 30؟در حدود 40 بیش از 40؟ -چه درصدی از این مؤسسات: الف-دولتی هستند؟غیردولتی هستند؟ ب-کاربردی هستند؟علمی/بنیادی هستند؟ 7-آیا در کشور شما یک مؤسسه واحد برای ایجاد هماهنگی در تحقیقات آموزشی‌ وجود دارد؟ نه؟بله،در سطح استان یا ایالت؟بله،در سطح کشور؟ 8-اگر هماهنگی تحقیقات در سطح ملی یا ایالتی وجود دارد،راه‌کارهای موردنظر برای این هماهنگی چیست؟ تعیین اولویتهای پژوهشی؟ تخصیص بودجه؟ تشکیل اجلاسهای هماهنگی؟ سایر موارد(لطفا توضیح دهید)؟ 9-نقش وزارت آموزش و پرورش در قلمرو تحقیقات آموزشی تا چه اندازه مهم است؟ خیلی مهم؟مهم؟غیر مهم؟ -اگر خیلی مهم یا مهم است،لطفا ساختار تحقیقات آموزشی در وزارت آموزش و پرورش کشور خود را به اختصار توضیح دهید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.