Skip to main content
فهرست مقالات

کاربرد منطق فازی در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

نویسنده:

ISC (16 صفحه - از 53 تا 68)

کلید واژه های ماشینی : فازی، کاربرد منطق فازی در ارزشیابی، منطق فازی در ارزشیابی پیشرفت، نمره‌ها، عضویت، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، روش نمره‌گذاری فازی درس، نمره‌گذاری، آزمون، روش فازی جهت نمره‌گذاری پیشنهاد، قواعد، مجموعه‌های، مجموعه‌های فازی، تصمیم‌گیری، درجهء عضویت، روش فازی، دقت، روش، نمودار اجتماع مجموعه‌های فازی، مفاهیم غیر دقیق در تصمیم‌گیری، مجموعه‌های فازی مشخص، روش نمره‌گذاری، سیستم، تعیین مرکز ثقل نمودار حاصل، توابع عضویت، نمره‌گذاری درس فیزیک عمومی، روش منطق فازی، مجموعه‌های فازی میزان عضویت، تعیین درجهء عضویت، خوب

خلاصه ماشینی: "اگرچه علوم آمار و ریاضیات به‌عنوان ابزارهای مهم در تجزیه و تحلیل نتایج فرآیند آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند،اما باتوجه به ماهیت موضوع(ارزشیابی)،در این‌ مقاله روش جدید نمره‌گذاری(روش فازی)پیشنهاد شده است. در این منطق روشهای مختلفی برای دست‌یابی به قواعد استنتاج به کار گرفته می‌شود که‌ عبارتند از: 1-استفاده از تجارب افراد خبره 2-استفاده از قواعد جهان شمول 3-استفاده از یادگیری و توسعه و تصحیح قواعد اولیه روش پیشنهادی(فازی) باتوجه به اشکالهایی که در روش نظام نمره‌گذاری سنتی وجود دارد،ازجمله تفاوت‌ در طراحی پرسشهای آزمونها،اختلاف در نحوهء اجرای آزمونها،تفاوت سلیقه(سوگیری) در تصحیح و نمره‌گذاری پیش‌فرض‌های معلمان دربارهء شاگردان و مانند آن‌که باعث‌ کاهش اعتبار نمره می‌گردد،روش فازی جهت نمره‌گذاری پیشنهاد شده است*. نمره‌گذاری درس فیزیک عمومی(بخش حرارت)دانشجویان دانشکدهء صنعت آب و برق شهید عباسپور در ترم دوم سال تحصیلی 75-74 به دو روش سنتی و فازی (به تصویر صفحه مراجعه شود) روش نمره‌گذاری فازی درس فیزیک عمومی(بخش حرارت) دانشجویان دانشکدهء صنعت آب و برق ترم دوم سال تحصیلی 75-74 (به تصویر صفحه مراجعه شود) مراحل اجرایی نمره‌گذاری فازی 1-کارهای عمومی: 1-1-رسم نمودارها براساس طبقات مختلف نمره (به تصویر صفحه مراجعه شود) (نمودار کاملا ضعیف) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (نمودار قابل‌قبول) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (نمودار متوسط) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (نمودار خوب) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (نمودار عالی) 1-2-تدوین تعدادی قاعده‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) تعداد قاعده:25 2-کارهای اختصاصی: فرض کنید منظور از فازی کردن،نمرهء دانشجوی شمارهء 1 می‌باشد که به ترتیب زیر اقدام می‌شود:2-1-تعیین توابع عضویت از روی نمرهء میان‌ترم(باتوجه به نمودارهای 1 تا 5) (به تصویر صفحه مراجعه شود) 2-2-تعیین توابع عضویت از روی نمرهء پایان ترم(باتوجه به نمودارهای 1 تا 5) (به تصویر صفحه مراجعه شود) 2-3-تعیین قواعد موردنیاز(باتوجه به جدول قواعد 25 گانه) (20)خوب،(15)خوب،(19)خوب،(14)متوسط."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.