Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش مدرسه محور روشی مؤثر برای آماده سازی معلمان

نویسنده:

ISC (16 صفحه - از 7 تا 22)

کلید واژه های ماشینی : معلمان، مدرسه، کارورزی، دانشجویان، آموزش، مراکز تربیت معلم، مراکز تربیت‌معلم، آماده‌سازی معلمان، تدریس، مراکز تربیت

خلاصه ماشینی:

""بدیهی است این نوع کارورزی که در محیطی نسبتا غیرپذیرا و مقاوم در برابر تغییر و متفاوت با آنچه در دوران تربیت معلم به‌عنوان مدرسهء مطلوب به دانشجویان معرفی شده‌ است،انجام می‌گیرد و نیز کار با معلمانی که بعضا آمادگی شخصی و آموزش کافی را برای‌ هدایت کارورزان ندارند دانشجو-معلمان را نسبت به آموخته‌های خود در دوران تربیت‌ معلم بدبین می‌کند و آنها معلومات کسب‌شدهء خود را غیرواقعی و بی‌فایده می‌پندارند و به‌ محض خروج از تربیت معلم آن را به فراموشی می‌سپارند"5. راه‌حل منطقی این است که معلم‌ کلاس و استاد کارورزی در تهیه یک برنامهء تکوینی پیشرفت دانشجویان و تعیین اهداف‌ یادگیری برای آنان باهم مشارکت داشته باشند و نقش هریک باتوجه به انتظارات آموزشی‌ و پرورشی مرکز تربیت معلم روشن گردد. چند نوع از برنامه‌های آماده‌سازی معلمان به‌ شرح زیر می‌باشد: مدل یک-براساس این مدل یکی از معلمان یا معاون مدرسه،آموزش لازم برای هدایت دانشجویان را در مرکز تربیت معلم دریافت می‌کند؛سپس به‌عنوان هماهنگ کنندهء برنامهء کارورزی مدرسه عمل می‌نماید. ب. ارزیابی اعتبار و اثربخشی برنامهء کارورزی:این نوع ارزشیابی را می‌توان با نظرخواهی از دانشجو-معلمان در مورد میزان حمایت مدرسه از آنان و پیگیری مرکز تربیت معلم برای‌ تضمین آموزشی با کیفیت مطلوب و به‌طور کلی،مفید بودن این برنامه در شناساندن‌ واقعیت زندگی مدرسه به دانشجویان انجام داد. the initial teacher trainingṣ(secondary phase curricular9/92-1992-department for education(dfe)ṣthe initial teacher training of primary school teachersṣcurricular 14/93-1993 (9)- garner a."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.