Skip to main content
فهرست مقالات

آشنایی با کتاب

ISC (10 صفحه - از 111 تا 120)

خلاصه ماشینی:

"فصل چهارم که عمده‌ترین بخش کتاب است،به گزارش میزگردهای دوازه‌گانه پرداخته است؛ در گزارش هر میزگرد ضمن توضیح موضوع مورد بحث،توصیه‌هایی نیز ارائه شده است. 1. میزگرد اول به بحث دربارهء تربیت معلم در کشورهای حوزه رودخانهء مکنگ اختصاص‌ دارد که ضمن آن توصیه شده است تمامی طرح‌هایی که در گزارش این میزگرد به آنها اشاره‌ گردیده به صورتی گسترده در ناحیه پخش شود. طراحی برنامهء درسی از نظر نویسندگان کتاب عبارت است از تفکر و تعمق که این خود مشتمل بر همهء فعالیتهایی است که معلمان قبل از تدریس واقعی خود با آن آشنا شده‌اند؛مانند مرور و بررسی مطالب منبع،راهنمای برنامهء درسی،فن‌آوری قابل دسترس و قرار دادن همهء این‌ اطلاعات در قالبی که بتواند در کلاس مورد استفاده قرار گیرد(قالبی برای تلفیق موضوعها،قالبی‌ برای ادبیات مناسب و غیره). فصلهای مختلف این کتاب که هریک روی‌ یکی از مواد درسی دورهء ابتدایی متمرکز شده‌اند،معلمان را با هدفها و مفاهیم کلی هر ماده آشنا می‌کنند و به‌عنوان یک نقطه شروع،دیدگاه جامع‌تری از برنامهء درسی را به آنان ارائه می‌نمایند. فصل آخر کتاب بر نقش معلم در فرآیند برنامه‌ریزی درسی و نیز کسی که در تدریس و یادگیری‌ در زندگی تحصیلی دانش‌آموزان نقشی تعیین‌کننده دارد،تمرکز یافته است. بخش 2-زمینه‌های مطالعاتی مربوط به برنامهء درسی مدرسهء ابتدایی فصل 5-فرآیند برنامه‌ریزی درسی:آماده کردن مقدمات فصل 6-طراحی برنامهء درسی:مرحلهء تفکر فصل 7-اجرای برنامهء درسی:تدریس به‌عنوان یک مرحلهء تعاملی فصل 8-ارزشیابی برنامه فصل 9-استفاده از فن‌آوری در کلاس درس بخش 3-مواد درسی در برنامهء مدرسهء ابتدایی فصل 10-برنامهء درسی زبان فصل 11-برنامهء درسی ریاضیات فصل 12-برنامهء درسی علوم اجتماعی فصل 13-برنامهء درسی علوم فصل 14-برنامه‌های تربیت بدنی و هنر"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.