Skip to main content
فهرست مقالات

معرفی مقاله: تحلیلی از چگونگی ادامه تحصیل دانش آ‌موزان معدل بیست استان یزد

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : معدل ،ادامهء تحصیل دانش‌آموزان معدل ،استان یزد ،معدل بیست استان ،دانش‌آموزان معدل بیست ،استان ،دانش‌آموزان ،کودکان ،استعداد ،والدین ،نمرات ،آ‌موزان معدل بیست ،خانواده ،ادامهء تحصیل ،معلمان ،دانش‌آموزان دورهء ابتدایی ،اجتماعی ،ادامه تحصیل دانش آ‌موزان معدل ،موفقیت ،زندگی ،درصد معدل بیست‌های ،دورهء ابتدایی ،دورهء ابتدایی سال تحصیلی ،درصد از معدل بیست‌های ،بهترین ،متوسطه ،علمی ،زندگی تحصیلی و اجتماعی ،معدل بیست‌های یک‌سال تحصیلی ،تعداد معدل بیست‌های استان

خلاصه ماشینی:

"ضرورت و اهمیت انجام تحقیق این پژوهش برای اولین بار در ایران انجام شده و علاقه‌مند است از یک سو به بررسی علمی و مطالعهء عینی زندگی افرادی بپردازد که توانسته‌اند از دورهء ابتدایی تا عالی موفق و ممتاز باشند و از سوی دیگر،کوشش کرده است عوامل نامساعد خانوادگی،تحصیلی،اجتماعی و(محیطی)افراد با استعدادی را کشف کند که از ادامهء تحصیل بازمانده‌اند. جدول شمارهء 1-توزیع معدل بیست‌ها در دورهء ابتدایی شهرستان تفت در سال‌های تحصیلی 62-63 و 75-76 (به تصویر صفحه مراجعه شود) قبل از اتمام این مبحث بسیار مناسب است که به سؤال بسیاری از والدین و مربیان پاسخ داده‌ شود: "چرا تعدادی از بهترین دانش‌آموزان دورهء ابتدایی در دوره‌های بعدی تحصیلی،یعنی‌ دوره‌های راهنمایی،متوسطه یا عالی،با شکست مواجه می‌شوند؟" در پاسخ می‌توان گفت،به استناد یافته‌های این پژوهش حدود 70 درصد معدل بیست‌های‌ واقعی دورهء ابتدایی در زندگی تحصیلی و اجتماعی خود افرادی موفق و ممتاز بوده‌اند. موقعیت جغرافیایی خانواده حدود 60 درصد از معدل بیست‌های موفق استان در سال تحصیلی 62-63 کسانی بودند که‌ در محدودهء دو خیابان اصلی و مرکزی شهرستان یزد سکونت داشته‌اند و زیر نظر باتجربه‌ترین‌ مدیران از وجود بهترین معلمان دورهء ابتدایی کسب فیض کرده از امکانات آموزشی نسبی بهتری‌ استفاده می‌کرده‌اند. خلاصهء تحقیق این طرح تحت عنوان‌"تحلیلی از چگونگی ادامهء تحصیل دانش‌آموزان معدل بیست استان‌ یزد"در طول سال‌های 75-76 با این فرض اصلی آغاز شده است که‌"دانش‌آموزان معدل بیست‌ از بهترین و بااستعدادترین دانش‌آموزان دورهء ابتدایی هستند و ضرورت دارد در تمامی‌ دوره‌های تحصیلی افرادی ممتاز و موفق باشند"."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.