Skip to main content
فهرست مقالات

معرفی مقاله: بررسی وضعیت تحقیقات در میان اعضای هیأت علمی دانشکده های علوم تربیتی تهران

نویسنده:

ISC (18 صفحه - از 95 تا 112)

کلید واژه های ماشینی : اعضای هیأت‌علمی دانشکده‌های علوم تربیتی، میان اعضای هیأت‌علمی دانشکده‌های علوم، اعضای هیأت‌علمی، هیأت‌علمی دانشکده‌های علوم تربیتی تهران، اعضای هیأت‌علمی دانشکده‌ها و گروه‌های، تحقیقات، هیأت‌علمی دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی، گروه‌های آموزشی علوم تربیتی، علوم تربیتی، امکانات دانشگاه‌ها به تحقیقات علوم

خلاصه ماشینی:

"با توجه به این‌که یکی از دلایل مهم گرایش اعضای هیأت علمی به انجام تدریس بیش‌تر نسبت‌ به انجام تحقیق،بالا بودن امتیاز فعالیت‌های آموزشی نسبت به فعالیت‌های پژوهشی در ارتقای‌ شغلی و اعطای مراتب دانشگاهی(استادان)و نیز بالا بودن میزان حق التدریس نسبت به‌ حق التحقیق بوده است،لازم است برای ارتقای پژوهش در دانشگاه‌ها،قوانین ارتقا به نفع پژوهش‌ اصلاح شود تا با ایجاد انگیزه‌های مادی و معنوی به عنوان یک امر موظف انجام پذیرد. با توجه به اهمیت نظام اداری و مدیریتی دانشگاه‌ها در ارتباط با رشد تحقیقات در میان استادان،لازم است اقدام‌های ضروری برای تحول اساسی مقررات اداری و مالی حاکم بر نظام‌ کشور در جهت حذف ساختار نامناسب دیوان سالاری،انعطاف‌پذیری مقررات،تعیین سیستمی‌ برای انتخاب مدیران کاردان،ایجاد ثبات مدیریت و جو اعتماد و توافق‌های علمی-تحقیقی لازم‌ بین مدیریت دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها و گسترش ارتباطات داخل و خارج کشور با محققان جهت‌ تقویت مدیریت پژوهشی صورت پذیرد. با توجه به اهمیت میزان و نحوهء تخصیص اعتبارات و امکانات دانشگاه به تحقیقات علوم‌ تربیتی،ضروری است که اقدامات اساسی در رابطه با تخصیص امکانات و بودجهء کافی به این‌ تحقیقات از جانب مسؤولان دانشگاه‌ها،تشکیل کارگاه آموزشی برای بازآموزی روش‌های‌ تحقیق در میان استادان و تأمین تسهیلات لازم از جانب دانشگاه‌ها جهت استفادهء آنان از تجهیزات درون و برون دانشگاهی جهت انجام فعالیت‌های آموزشی-پژوهشی صورت پذیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.