Skip to main content
فهرست مقالات

معرفی مقاله: غلط های املایی دانش آموزان دوره دبستان

نویسنده:

(10 صفحه - از 113 تا 122)

کلید واژه های ماشینی : غلطهای املایی دانش‌آموزان دورهء دبستان ،غلطهای املایی دانش‌آموزان ،دانش‌آموزان ،غلطهای املایی ،املایی دانش‌آموزان دوره دبستان ،درصد غلطهای املایی دختران ،درصد غلطهای املایی پسران ،سهم غلطهای املایی ناشی ،درس املای فارسی دورهء دبستان ،درصد غلطهای املایی ،ضعف حافظهء شنوایی دانش‌آموزان پسر ،درصد غلطهای املایی دانش‌آموزان پسر ،درصد غلطهای املایی دانش‌آموزان ،درصد غلطهای املایی دانش‌آموزان غلطهای ،غلطهای املایی ناشی از ضعف ،حافظهء ،کودک ،فارسی ،معلمان ،ضعف حافظهء شنوایی ،املاء ،سهم غلطهای املایی دانش‌آموزان ،آموزش ،سهم غلطهای آموزشی دانش‌آموزان ،تحصیل دانش‌آموزان دورهء دبستان ،املایی دانش‌آموزان دورهء ابتدایی ،پژوهش غلطهای املایی دانش‌آموزان ،پژوهش درس املای فارسی ،ضعف حافظهء دیداری ،دانش‌آموزان کلیهء پایه‌های دورهء دبستان

خلاصه ماشینی:

"جدول شمارهء 1-تعداد دانش‌آموزان نمونهء آماری برحسب جنس،پایه و نوع مدرسه (به تصویر صفحه مراجعه شود) ابزار گردآوری اطلاعات طی نامه‌ای از کلیهء مدارس ابتدایی منطقهء 5 تهران خواتسه شد نمونه‌ای از اوراق امتحان‌ کلاسی املای پایه‌های دوم،سوم و چهارم دبستان(از هر پایه یک کلاس)را بدون آن‌که تصحیح‌ شود،به پژوهشگاه معلم ارسال دارند. جدول شمارهء 3-سهم غلطهای ناشی از بی‌دقتی دانش‌آموزان(درصد به کل) (به تصویر صفحه مراجعه شود) ضعف حساسیت شنوایی کودکان عامل دیگری است که در پایین آمدن نمرهء املای آنان‌ مؤثر است،به طوری که 14 درصد غلطهای املایی پسران و 15 درصد غلطهای املایی دختران‌ را موجب می‌شود. جدول شمارهء 4-سهم غلطهای ناشی از ضعف حساسیت شنوایی(درصد به کل) (به تصویر صفحه مراجعه شود) سهم غلطهای دانش‌آموزان به دلیل ضعف حافظهء دیداری برای پسران و دختران 13 درصد است. جدول شمارهء 6-سهم غلطهای املایی ناشی از نارسانویسی(درصد به کل) (به تصویر صفحه مراجعه شود) عامل دیگری که در کاهش نمرهء املای دانش‌آموزان،به ویژه دانش‌آموزان پسر،تأثیر دارد،ضعف حافظهء شنوایی است که موجب جا انداختن برخی از کلمات توسط آنها می‌شود. پیشنهادهای پژوهش با توجه به یافته‌های تحقیق می‌توان موارد زیر را به عنوان پیشنهاد ارائه داد: برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت برای معلمان دورهء دبستان(و بازنگری در برنامه‌های‌ درسی دوره‌های تربیت معلم)در زمینهء نحوهء آموزش زبان فارسی،با تأکید بر درس املاء(با توجه به این‌که حدود 40 درصد غلطهای املایی دانش‌آموزان از عدم برخورداری آنها از آموزش کافی و صحیح ناشی می‌شود)."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.