Skip to main content
فهرست مقالات

"حلقه تفاهم" یا "زنگ دایره"، نوآوری دیگری در آموزش و پرورش

نویسنده:

ISC (16 صفحه - از 7 تا 22)

کلید واژه های ماشینی : زنگ دایره، دانش‌آموزان، مدرسه، کلاس، معلم، اجرای زنگ دایره، فعالیت‌های زنگ دایره، تقویت، کودکان، برنامه

خلاصه ماشینی:

"در این زنگ به دانش‌آموزان فرصت داده می‌شود که از طریق‌ انجام دادن فعالیت‌های مختلف،نظریات،عقاید و احساسات خود را در مورد موضوعات خاص و مسائل مدرسه و کلاس،در محیطی سالم‌ و تأییدکننده،به دور از ترس،تهدید و قضاوت دیگران ابراز کنند و زیر نظر یک مجری یا هماهنگ‌کننده،ضمن بررسی مسائل مشترک‌ گروه و تحلیل آنها،راه‌حل‌های احتمالی را بیابند. برخی دیگر از مزایایی که برای زنگ دایره شمرده می‌شود،به شرح زیر است: -کمک به ایجا د انضباط شخصی -تقویت اعتماد به نفس -مدیریت مثبت تعارض -ایجاد ارتباطات مثبت بین دانش‌آموزان -کمک به رشد مهارت‌های گوش دادن،گشودگی و صداقت -احترام قائل شدن برای خود و دیگران -تشویق همکاری گروهی -تشویق جرأت و جسارت در ابراز عقاید و نظریات خود. در این زنگ که به منظور بهبود بخشیدن به مهارت‌های ارتباطی،همکاری و حل تعارضات و مسائل شخصی دانش‌آموزان مورد استفاده قرار می‌گیرد،به دانش‌آموزان‌ فرصت داده می‌شود که از طریق انجام دادن فعالیت‌های مختلف،نظریات و عقاید و احساسات خود را در محیطی سالم و تأییدکننده،به دور از ترس،تهدید و قضاوت دیگران‌ ابراز کنند. برخی از خصوصیات معلم یا اجرا کنندهء این برنامه عبارت است از: -او باید برای خود احترام قائل باشد؛ -دانش‌آموزان را بدون قید و شرط دوست بدارد و نسبت به آنان نظر مثبت داشته باشد؛ -به عقاید همهء دانش‌آموزان احترام بگذارد؛ -هر نوع مشارکتی را از سوی دانش‌آموزان بپذیرد؛ -صحبت دانش‌آموزان را قطع نکند؛ -اجازهء انتخاب و به عهده گرفتن مسؤولیت عواقب انتخاب را به دانش‌آموزان بدهد؛ -دارای مهارت گوش دادن فعال باشد؛ -بتواند به روشنی در مورد احساسات و نیازهای خود صحبت کند؛ -با شیوهء زنگ دایره و بازی‌ها وفعالیت‌های مربوط به آن آشنا باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.