Skip to main content
فهرست مقالات

رابطه سبک رهبری و جو سازمانی با بهره وری خدمات مدیران آموزشگاه ها (در دبیرستان های شهر تهران) به منظور: ارائه الگوی مدیریت مناسب آموزشی

نویسنده:

ISC (28 صفحه - از 23 تا 50)

کلید واژه های ماشینی : بهره‌وری خدمات مدیران آموزشگاه‌ها، بهره‌وری خدمات مدیران آموزشگاه‌ها رابطه، مدیران، بهره‌وری، سبک رهبری، مدیران آموزشی، بهره‌وری خدمات مدیران آموزشگاه‌ها تأثیر، فضای سازمانی با بهره‌وری خدمات، مدیریت، ری خدمات مدیران آموزشگاه‌ها

خلاصه ماشینی:

"مقصود از این مطالعه،پیدا کردن جواب برای این پرسش است:"آیا سبک رهبری و فضای سازمانی با بهره‌وری خدمات مدیران آموزشگاه‌ها رابطه دارد؟" هدف اصلی این پژوهش از کشف ارتباط بین متغیرهای یاد شده،در واقع نوعی کوشش‌ نظام‌دار جهت برقراری پیوند بین قلمروهای مختلف دانش مدیریت و شناسایی میزان‌ سازگاری و ناسازگاری آن متغیرهاست. اگر مدیران آموزشی یک جامعه دارای دانش و مهارت کافی باشند و با انتخاب سبک رهبری‌ متناسب با موقعیت مدرسه و شناخت همهء عامل‌های لازم و مؤثر در تربیت و ادارهء آموزشگاه‌ها و ایجاد محیط آموزشی مناسب با زیردستان خود ارتباط متقابل برقرار کنند، با بالا بردن روحیهء معلمان و ایجاد انگیزهء کار و فعالیت در آنها قادر خواهند بود هدف‌های‌ سازمان را با صرف منابع کم‌تر و کیفیت بهتر تحقق بخشند و بهره‌وری آموزشی را افزایش‌ دهند. -ابزار پژوهش؛در این پژوهش،از پرسش‌نامه‌های معتبر موجود با تأیید افراد متخصص و صاحب نظر،به ویژه استادان محترم راهنما و مشاور و با توجه به ارتباط آنها با پرسش‌های‌ پژوهش که شامل پرسش نامهء سبک رهبری با 35 پرسش پنج گزینه‌ای(سبک رهبری‌ انسان مدار و سبک رهبری کارمدار)،فضای سازمانی با 50 پرسش چهار گزینه‌ای(پرسش‌ نامه‌دارای بعدهای نه‌گانهء 1-ساختار،2-مسؤولیت،3-پاداش،4-قبول خطر،5-دوستی، 6-پشتیبانی،7-ضابطه‌ها،8-تعارض و 9-هویت است)و بهره‌وری خدمات مدیران‌ آموزشگاه‌ها با 17 پرسش پنج گزینه‌ای(هر هفده پرسش،عامل بهره‌وری را می‌سنجند و به‌ کارآیی و اثربخشی عملکرد مدیران اشاره دارند)،ابتدا بین 10 مدیر و 30 دبیر در منطقهء 6 آموزش و پرورش به‌طور تصادفی توزیع شد و در نهایت،تنظیم و اجرا گردید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.