Skip to main content
فهرست مقالات

مروری بر دوره های آموزش ضمن خدمت معلمان و مدیران مدارس و ارائه الگوی مناسب آموزشی

نویسنده:

ISC (26 صفحه - از 51 تا 76)

کلید واژه های ماشینی : آموزش، آموزش ضمن خدمت، معلمان، مدیران مدارس، مدیران، خدمت معلمان و مدیران مدارس، کارکنان، آموزش و پرورش، دوره‌های آموزش ضمن خدمت معلمان، دوره‌های آموزش ضمن خدمت، آموزش کارکنان، دفتر آموزش ضمن خدمت، علمی، شناسایی، خدمت مدیران مدارس، مرحله، مرحلهء شناسایی نیازهای مهارتی مدیران، شناسایی نیازهای مهارتی مدیران مدارس، آموزش ضمن خدمت مدیران، دانش، مرحلهء، شغلی، مهارت‌های، نیازهای مهارتی مدیران مدارس، اجرای دوره‌های آموزش ضمن خدمت، دوره‌های آموزش ضمن خدمت مدیران، وزارت آموزش و پرورش، خدمت معلمان و کارکنان آموزش، اجرای دوره‌های آموزشی، روش

خلاصه ماشینی: "مهم‌ترین اهداف این برنامه‌ها عبارت بود از: 1-اجرای برنامه‌های آموزشی در زمینهء معارف اسلامی برای کارکنان آموزشی و اداری؛ 2-آموزش و آماده‌سازی نیروی انسانی مورد نیاز و افرادی که به‌طور آزاد به استخدام‌ آموزش و پرورش در می‌آمدند؛ 3-بازآموزی کارکنانی که در انجام وظایف اداری یا آموزشی نارسایی داشتند؛ 4-آموزش معلمان و دبیرانی که در زمینهء کار خود غیر متخصص بودند؛ 5-تربیت و تأمین مدرس برای تدریس در دوره‌های آموزشی؛ 6-تهیهء کتب،مجلات و جزوات آموزشی و پرورشی برای مطالعهء معلمان و دبیران؛ 7-ایجاد امکانات رفاهی و آموزشی و خودکفا کردن مراکز ضمن خدمت؛ 8-ایجاد گروه‌های آموزشی برای رشته‌های مختلف درسی؛ 9-نوآوری و بهره‌گیری از دانش و تکنیک جدید به منظور افزایش دانسته‌های‌ کارکنان؛ 10-اجرای آموزش‌های علمی و کارگاهی به منظور ایجاد زمینه خودکفایی. ایجاد دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت و اقدام برای اخذ مجوزهای لازم از سازمان امور اداری و استخدامی در وظایف معاونت تأمین و تربیت نیروی انسانی صراحت بیش‌تری یافت و دفتر آموزش ضمن خدمت-که بعدا به ادارهء کل آموزش‌های ضمن خدمت تغییر نام یافت- تهیه و تدوین برنامه‌ها و اجرای دوره‌های آموزشی،به ویژه آموزش‌های بلند مدت را به‌ صورت جدی در دستور کار خود قرار داد. جدول شمارهء(3)تعداد شرکت‌کنندگان دوره‌های آموزش ضمن خدمت در فاصله سال‌های 1358 تا 1365 (به تصویر صفحه مراجعه شود) دلایل ضرورت توسعهء آموزش ضمن خدمت در آموزش و پرورش مطالعهء نظام‌های آموزش و پرورش جهانی به‌طور کلی نشان می‌دهد که لزوم تربیت‌ معلمان و مدیران مدارس در همهء کشورها امری پذیرفته شده است و به اعتقاد میکائیل دکنیگ(Michael Duking)در بیش‌تر کشورها به آموزش ضمن خدمت،دست کم به‌ دلایل زیر توجه فزاینده‌ای مبذول می‌گردد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.