Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی تضاد ارزشهای اجتماعی خانه و مدرسه و تأثیر آن بر همنوایی دانش آموزان

نویسنده:

ISC (30 صفحه - از 27 تا 56)

کلید واژه های ماشینی : مدرسه، اجتماعی، دانش‌آموز، ارزش‌های اجتماعی خانه و مدرسه، آموزش، بررسی تضاد ارزش‌های اجتماعی خانه، خانه و مدرسه، تربیت، ارزش‌های اجتماعی، آموزش و پرورش

خلاصه ماشینی:

"12 سؤالات پژوهش: 1-آیا بین ارزش‌های اجتماعی خانه و مدرسهء دانش‌آموزان در چهار محور -پوشش و آرایش ظاهری -ارتباط با جنس مخالف -گذران اوقات فراغت -فعالیت‌های دینی و اخلاقی تضاد وجود دارد؟ 2-ارزش‌های اجتماعی دانش‌آموزان با کدام یک از منابع ارزشی خانه،مدرسه و دوستان صمیمی)هماهنگی و توافق بیش‌تر و با کدام یک تضاد ارزشی بیش‌تری دارد؟ 3-هم‌نوایی دانش‌آموز با خانه بیش‌تر است یا مدرسه؟تضادهای ارزشی یا گرایش‌های‌ ارزشی دیگران(منابع ارزشی)و سایر عوامل(نظیر سطح تحصیلات و سن والدین)تا چه‌ اندازه بر این هم‌نوایی تأثیرگذار است؟ اهداف پژوهش: به‌طور کلی اهداف این پژوهش عبارت‌اند از: 1-پاسخ‌گویی به این پرسش که ارزش‌های اجتماعی در خانه و مدرسه تا چه اندازه با یک‌دیگر تضاد یا هماهنگی دارند و دانش‌آموزان دختر در پایان دورهء متوسطه،ارزش‌های‌ اجتماعی هریک از این دو نهاد اجتماعی را چگونه ارزیابی نموده و با آنها هم‌نوایی‌ می‌کنند؟ 2-هماهنگی و عدم‌هماهنگی با ارزش‌های اجتماعی و میزان هم‌نوایی دانش‌آموز با خانه و مدرسه تا چه اندازه تحت تأثیر تضادهای ارزشی بین خانه،مدرسه و گروه همسالان‌ از یک‌سو و دانش‌آموز از سوی دیگر قرار می‌گیرد و اصولا چگونه می‌توان آن را تبیین‌ کرد؟ متغیرها و تعاریف متغیرهای وابسته: -هم‌نوایی دانش‌آموز با خانه این متغیر حاصل جمع و میانگین نمرات زیر است: -نمرهء حاصل از ارزیابی عملکرد پدر در خانه+نمرهء حاصل از ارزیابی عملکرد مادر در خانه+نمرهء حاصل از عملکرد دانش‌آموز در خانه(که حاصل نمرهء عملکرد دانش‌آموز در خانه منهای عملکرد منفی دانش‌آموز نظیر مشاجره با والدین بوده است)."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.