Skip to main content
فهرست مقالات

زمان آموزشی و تاثیر آن بر بزهکاری نوجوانان

نویسنده:

ISC (18 صفحه - از 107 تا 124)

کلید واژه های ماشینی : زمان، خانواده، نوجوانان، زمان آموزشی، مدرسه، لوفبر، انسان، اجتماعی، رابطهء آموزشی، والدین

خلاصه ماشینی:

"آن‌چه به عنوان پیشنهاد می‌توان-نه فقط با والدین بلکه با تمامی افرادی که به نوعی در امر آموزش و پرورش با آموزش‌گیرندگان رابطهء مستقیم دارند-مطرح کرد این است که اولا وجود زمان آموزشی اهمیت خاصی دارد. ازاین‌رو در این‌ مقاله،با توجه به این‌که رابطهء آموزشی والدین مورد بررسی و مطالعه قرار خواهد گرفت، سه سؤال اصلی مطرح است:آیا والدین زمان آموزشی خاص فرزندان خود را دارند یا نه؟ مدت و شدت و محتوای این زمان آموزشی چگونه است؟نکتهء سوم این‌که آیا نوع و شکل‌ رابطه‌ای که والدین در این زمان آموزشی با فرزندان برقرار می‌کنند،آموزشی است یا نه؟ 2-رابطهء آموزش بدون شک،هر رابطه‌ای که بین آموزش‌دهنده و آموزش‌گیرنده برقرار می‌شود،یقینا آموزشی نخواهد بود. در نهایت،می‌توان گفت که از نظر محققان مختلف،رابطهء آموزشی تعریف یکسانی ندارد؛به‌ عبارت دیگر،رابطهء آموزشی می‌تواند مثل یک‌"موقعیت برای برقراری ارتباط"بین عنصر آموزش‌دهنده و آموزش‌گیرنده باشد(ژان هوسای،1991)یا به صورت دیگر"تعریف‌ موقعیت متقابل‌"برگرفته از اندیشهء کنش متقابل نمادی‌"ژرژ هربرت مید" Gearg) (Herberd Mead یا یک‌"زمان آموزشی‌"(رمی هس،1994)معرفی شود. در این‌جا سؤال اصلی این است که چرا تعدادی از والدین در امر نهادینه کردن‌ ارزش‌های خود موفق می‌شوند ولی تعدادی ناموفق باقی می‌مانند؟ به نظر می‌رسد که طبق نظریه‌های بیان‌شده-مانند نظریهء زمان لوفبر،نظریه‌های‌ آموزشی و چیزی که رمی هس به عنوان رابطهء آموزشی مطرح می‌کند-می‌توان گفت که‌ عناصر زیادی در موفقیت یا شکست در نهادینه کردن ارزش‌های والدین در فرزندان دخیل‌ هستند؛به عبارت دیگر،شرایط یا عواملی که بر این امر تأثیر می‌گذارند،عبارت‌اند از: 1-زمان آموزشی:زمانی که والدین به فرزندانشان اختصاص می‌دهند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.