Skip to main content
فهرست مقالات

روش آموزش ریاضی در مدارس دوره ابتدایی ژاپن

نویسنده:

ISC (18 صفحه - از 107 تا 124)

کلید واژه های ماشینی : کلاس درس، معلمان، فعالیت‌های آموزشی کلاس درس ریاضی، آموزش، فرایند یاددهی، دانش‌آموزان، روش آموزش ریاضی معلمان ژاپنی، ژاپن، دانش، کلاس درس ریاضی، اطلاعات، کلاس درس ریاضی دورهء ابتدایی، روش، روش آموزش ریاضی در مدارس، تفکر دانش‌آموزان در جریان آموزش، دانش آموزان، حل مسأله، طرح درس، تفکر دانش‌آموزان، معلمان در فرایند یاددهی، درس معلم در درس ریاضی، ساختار فعالیت‌های آموزشی کلاس درس، ارزش‌یابی آموزشی از کلاس درس، معلمان ژاپنی، یادگیری کلاس درس مهم‌ترین نقش، کلاس درس ریاضی و نقش، فهم، معلمان ژاپنی در درس ریاضی، دانش‌آموزان در کلاس درس، روش‌های ارزش‌یابی آموزشی از کلاس

خلاصه ماشینی: "آنها به جای این که نقش خود را در حد تأیید یا رد پاسخ‌های دانش آموزان در کلاس درس‌ پایین بیاورند،به فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای تبادل نظر و تعامل میان دانش آموزان در ارتباط با مسأله،فهم آن و یافتن راه‌های مناسب برای حل آن معطوف می‌دارند و براین مهم‌ تأکید می‌کنند که فقط پاسخ مسأله کافی نیست؛و چرایی‌ها و چگونگی‌ها نیز در فرایند حل‌ مسأله بسیار مهم و حیاتی هستند(3،6،7 و 9). در این فرایند،آن‌چه بیش از همه مورد توجه جدی قرار می‌گیرد،تهیهء طرح درس به شکلی است که امکان و فرصت تفکر را به دانش آموزان می‌دهد و واقعا به‌ عنوان یک راهنمای عملی در ترغیب دانش آموزان به تفکر بیشتر در مسائل ریاضی و یافتن‌ راه حل‌های مختلف به آنها کمک می‌کند. *فرصت برای فکر کردن؛ارائهء فرصت کافی به دانش آموزان در کلاس درس و زیر نظر معلم برای‌ اندیشیدن دربارهء مسأله ارائه شده و کوشش برای یافتن راه حل مناسب معلمان ژاپنی در تدریس و حل مسائل ریاضی در کلاس درس بیش از کمیت به کیفیت‌ جریان آموزش و حل مسأله توجه دارند. معلمان و دانش آموزان این کار را به صورت مشارکتی انجام می‌دهند و می‌کوشند برای سؤالات زیر پاسخ‌های مناسب پیدا کنند: -چه فعالیت‌هایی برای کمک به یک دیگر در کلاس درس باید انجام دهیم؟ -در این هفته،مهم‌ترین نکتهء آزار دهنده در کلاس درس چه بود؟ -چگونه می‌توانیم کلاس درسی دوست داشتنی داشته باشیم؟ -چگونه می‌توانیم کلاس درس بهتری را سازمان‌دهی کنیم؟ اندیشیدن به سؤالات یاد شده و ارائهء پاسخ‌های گوناگون در واقع نوعی انتقاد از خود21 را در میان دانش آموزان و معلم به وجود می‌آورد و سبب می‌شود که دانش آموزان مسؤولانه‌تر با فعالیت‌های آموزشی کلاس و مدرسه روبه‌رو شوند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.