Skip to main content
فهرست مقالات

الگویی برای ارتقای مستمر کیفیت در فرایند برنامه درسی دوره ابتدایی

نویسنده:

ISC (24 صفحه - از 47 تا 70)

کلید واژه های ماشینی : ارتقای مستمر کیفیت، ارتقای مستمر کیفی، برنامهء درسی دورهء ابتدایی، کیفیت، مدیریت کیفیت جامع، مدیران، فرایند، آموزش و پرورش، کیفیت برنامهء درسی، برنامهء درسی

خلاصه ماشینی:

"بنابراین،در پژوهش حاضر با عنایت به‌ موارد ذکر شده،سعی شده است الگویی متناسب با شرایط فرهنگی،اقتصادی،اجتماعی‌ آموزش و پرورش کشورمان برای ارتقای مستمر کیفیت در فرایند برنامهء درسی دورهء ابتدایی ارائه گردد. بدین لحاظ،در پیشینهء پژوهش ابتدا تاریخچه و مبانی نظری مدیریت کیفی جامع و ارتقای مستمر کیفیت برنامه درسی مطرح شده و سپس تجاربی چند در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته است که در این قسمت به طور اجمال به آن‌ها اشاره می‌شود. >روش پژوهش در این پژوهش پس از جست‌وجوی ادبیات و منابع بین‌المللی و داخلی در زمینهء مدیریت کیفی جامع و ارتقای مستمر کیفیت،خصوصا در عرصهء آموزش و پرورش،متون‌ منتخب جمع‌آوری و طبقه‌بندی شد و با توجه به موضوع اصلی تحقیق،تاریخچه،مبانی‌ نظری،راهکارهای اجرایی و تجارب جهانی به دست آمده مورد بررسی دقیق قرار گرفت. >ابزار جمع‌آوری اطلاعات در این پژوهش،ابزار اندازه‌گیری شامل پرسش‌نامه و فرم نظرخواهی در مورد الگوی‌ تدوین شده برای ارتقای مستمر کیفیت برنامهء درسی دورهء ابتدایی است که میزان روایی و اعتبار آن قبل از اجرا به دست آمد. >تحلیل آماری داده‌ها برای یافتن جواب دو پرسش از پرسش‌های پژوهش مبنی بر این که آیا بین نظریات دو گروه 50 نفری متخصصان و کارشناسان از یک سو و نظریات دو گروه 150 نفری مدیران‌ و 300 نفری معلمان دورهء ابتدایی از سوی دیگر در مورد اجزای الگوی ارتقای مستمر کیفی برنامه‌ریزی درسی دورهء ابتدایی تفاوت وجود دارد یا نه،از آزمون دو سویهء32(فاقد جهت) t استیودنت برای مقایسهء میانگین نمره‌های دو گروه مستقل استفاده شده است. با توجه به ضرورت اجتناب‌ناپذیر کاربرد مدیریت کیفی جامع و ارتقای مستمر کیفیت در آموزش و پرورش-خصوصا در دورهء ابتدایی-الگوی نهایی که حاصل این پژوهش است جهت بررسی و اجرا ارائه‌ می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.