خلاصه ماشینی:
"تعلیم و تربیت نمایش خلاق47 حسن بیانلو46 (به تصویر صفحه مراجعه شود)(به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود)(به تصویر صفحه مراجعه شود) شیوهای که میخواهیم از آن بگوییم،پس از چند دهه تجربهی محققان و معلمان کشورهای مختلف،تأیید شده است؛شیوهای که خود کودکان،از خردسالی و به شکلی غریزی،به کمک آن، پیچیدهترین و بزرگترین مسائل را برای خود آسان و قابل فهم و جذاب است.
علاوه بر مفهوم زیبایی که در این بازی ساده نهفته است، معلم هربار یکی از مفاهیم درس علوم(گیاهان)را در خلال آن به بچهها میآموخت.
معلم دیگری برای آموزش منظومهی شمسی از نمایش خلاق استفاده کرده بود.
محققان به مزایای دیگر این شیوه نیز بردهاند: -دانشآموزان با شیوههای غیر مستقیم و شیرین،مفاهیم مرتبط با دین،فرهنگ،ادبیات و تاریخ کشورشان را میشناسند و با آن انس میگیرند.
در سال 1381،طرح استفاده از شیوههای نمایشی در مدارس به سازمان آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ارائه شد و 3 سال پیاپی(1382،1383 و 1384)دورهای آموزشی برای ششصد نفر از معلمان ابتدایی برگزار گردید."