Skip to main content
فهرست مقالات

تعلیم و تربیت: ارتباط همگون و اهمیت آن در اداره ی مؤثر کلاس

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : معلمین ،دانش‌آموزان ،کلاس ،اداره‌ی مؤثر کلاس ،جوانان ،گوش دادن فعال ،ارتباط همگون و اهمیت ،اضطراب ،صحبت ،نوجوانان ،رشد ،گفت‌وگو ،رفتارهای ،شروع ،احساسات ،شروع صحبت معلم ،واکنش تنبیهی ،واکنش‌های تنبیهی منجر ،احترام ،معلم در اداره‌ی کلاس ،دانش‌آموز و معلم ،رفتارها و واکنش‌های تنبیهی ،احساسات دانش‌آموزان کمک ،اطمینان ،صحبت دانش‌آموز ،معلم و دانش‌آموز مؤثر ،بزرگ‌سالان ،رشد عواطف و احساسات دانش‌آموزان ،انتظارات ،تنبیهی منجر به تشدید احساسات

خلاصه ماشینی:

"به ویژه معلمین دوره‌ی راهنمایی می‌توانند با نوجوانان‌ از طریق موارد زیر ارتباط همگون برقرار کنند: *با استفاده از فنون گوش دادن فعال؛ *استفاده و به نمایش گذاشتن زبان اشاره و حالت چهره‌ که با پیام‌های کلامی منطبق باشد؛ *پرهیز از بن‌بست‌های ارتباط سنتی؛ *با ابراز همدری هنگام اضطراب و ناامیدی‌ دانش‌آموزان. گوش دادن فعال و ارتباط غیر کلامی‌97 انتظارات رایج دانش‌آموزان از معلم خود را می‌توان چنین‌ فهرست بندی کرد: *او به ما گوش می‌دهد! بنابراین معلمین باید به این بحران‌ها به شیوه‌ای حرفه‌ای‌ پاسخ دهند تا به رشد عواطف و احساسات دانش‌آموزان‌ کمک کنند و اشتیاق خود را برای کمک صادقانه به‌ دانش‌آموزان ابراز کنند. بسیاری از دانش‌آموزان چنان‌چه دریابند معلم‌شان حامی و هوادار آن‌هاست،با گوش دادن دقیق‌ و صادقانه واکنش نشان می‌دهند و به برقرای ارتباطی‌ محترمامه با معلم خود علاقه‌مند می‌شوند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.