Skip to main content
فهرست مقالات

نقد وبررسی کتاب سیره تربیتی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع): تربیت فرزند

ناقد: ؛

تابستان و پاييز 1384 - شماره 12 (14 صفحه - از 161 تا 174)

کلیدواژه ها : نقدوبررسی ،معیارهای تحقیق کارآمد ،تربیت فرزند ،سیرهتربیتی

کلید واژه های ماشینی : سیره تربیتی ،سیره تربیتی پیامبر ،تربیت فرزند ،تربیتی ،سیره تربیتی معصومان ،تبدیل مشکل به مسئله ،تربیتی پیامبر ،ویژگی‌های تحقیق مسئله‌محور ،روش پردازش اطلاعات ،تحقیق مسئله‌محور ،روش جمع‌آوری اطلاعات ،مسئله‌محور ،سیره‌های تربیتی ،تربیتی معصومان ،مشکل به مسئله ،سیره‌های ،مؤلف ،پردازش اطلاعات ،به‌نظر می‌رسد ،ویژگی‌های اطلاعات ،دورنمایی از کتاب ،مطلب ،جمع‌آوری اطلاعات ،به‌نظر ،روش تحقیق ،پرسش اصلی ،کتاب وجود ،مقدمه کتاب ،اصلی ،توجه شده

تربیت فرزند از موضوعاتی است که همیشه توجه بشر را به خود جلب کرده است. بدین‌سبب، در طول تاریخ، متفکران بزرگ بشری درباره این موضوع اندیشه کرده و آثاری از خود به‌جای گذاشته‌اند. علی‌رغم همه این تلاش‌ها، هنوز همه زوایای این موضوع کاویده نشده و بشر نتوانسته است راه‌وروشی مناسب و از هر نظر کارآمد را برای تربیت نوباوگان تدوین کند. یکی از راه‌های دستیابی به این هدف والا، کاویدن رفتارهای تربیتی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است، چرا که آنان از برترین مربیان بشری بوده‌اند. در این مقاله سعی شده کتابی که در این موضوع به‌رشته تحریر درآمده است، ارزیابی و نقاط قوت‌وضعف آن مشخص شود. برای دستیابی به این هدف، نخست دورنمایی از کتاب و محتوای آن ارائه، سپس ویژگی‌های یک تحقیق کارآمد بیان و در پایان، کتاب براساس آن ویژگی‌ها بررسی می‌شود؛ و اما پنج ویژگی اساسی تحقیق کارآمد عبارت‌اند از: چگونگی تبدیل مشکل به مسئله، ویژگی‌های اطلاعات جمع‌آوری‌شده، روش جمع‌آوری اطلاعات، روش پردازش اطلاعات، و چگونگی تنظیم و ارائه مطالب.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.