Skip to main content
فهرست مقالات

خدمات حمل و نقل و نقش عوامل موفقیت در شرکتهای حمل و نقل بین المللی جاده ای کالا

نویسنده: ؛

تابستان 1380 - شماره 8 (15 صفحه - از 74 تا 88)

کلیدواژه ها : خدمات‌ ،حمل‌ و نقل‌ ،موفقیت‌ ،معیارهای‌ موفقیت‌ ،سازمانهای‌ بین‌المللی‌

کلید واژه های ماشینی : شرکتهای حمل‌و‌نقل بین‌المللی جاده‌ای ،حمل‌و‌نقل بین‌المللی جاده‌ای ،نقل بین‌المللی جاده‌ای ،شرکتهای‌موفق حمل‌و‌نقل بین‌المللی جاده‌ای ،شرکتهای حمل‌و‌نقل بین‌المللی ،موفقیت شرکتهای‌موفق حمل‌و‌نقل بین‌المللی ،جاده‌ای کالا ،افزایش شرکتهای حمل‌و‌نقل کالا ،موفق ،حمل‌و‌نقل بین‌المللی ،نقل‌بین‌المللی جاده‌ای کالا ،ساختار سازمانی ،بین‌المللی جاده‌ای ،جاده‌ای ،شرکتهای موفق ،شرکتهای حمل‌و‌نقل ،نقل بین‌المللی ،جاده‌ای کالا و بررسی عوامل ،شرکتهای حمل ،حمل و نقل‌بین‌المللی جاده‌ای ،سبک مدیریت ،جاده‌ای کالا در حد ،حمل کالا ،حمل‌و‌نقل بین‌المللی کالا ،عوامل موفقیت ،بررسی عوامل پنجگانه ،شرکتهای موفق حمل‌و‌نقل بین‌المللی ،شاخصهای موفقیت شرکتهای حمل‌و نقل ،کالا در حد متوسط ،سازمانهای خدماتی حمل‌و‌نقل بین‌المللی

: با توجه‌ به‌ افزایش‌ شرکتهای‌ حمل‌ و نقل‌ کالا به‌ دلیل‌ اهمیت‌ حمل‌ کالاهای‌ وارداتی‌ و صادراتی‌ با کامیون‌ و همچنین‌نقش‌ کشور ایران‌ در ترانزیت‌ کالا و جهانی‌ شدن‌ هزینه‌ حمل‌ کالا و همچنین‌ ضرورت‌ رقابت‌ با شرکتهای‌ خارجی‌ برای‌ انتقال‌کالاهای‌ وارداتی‌ ایران‌، این‌ پژوهش‌ به‌ منظور بررسی‌ عوامل‌ موفقیت‌ سازمانهای‌ خدماتی‌ حمل‌ و نقل‌ بین‌المللی‌ کالا و با تاکید برشرکت‌ حمل‌ و نقل‌ بین‌المللی‌ جاده‌ای‌ کالا و بررسی‌ عوامل‌ پنجگانه‌ فنون‌ بازاریابی‌، ساختار سازمانی‌، سبک‌ مدیریت‌، مالکیت‌ وآموزش‌ انجام‌ شده‌ است‌. انجام‌ این‌ پژوهش‌ با این‌ هدف‌ که‌ عوامل‌ پنگانه‌ مذکور در شرکتهای‌ موفق‌ چگونه‌ و تاثیر این‌ عوامل‌ در موفقیت‌ شرکتهاچقدر است‌؟ با مطالعه‌ سابقه‌ تحقیق‌ در ارتباط با سازمان‌، شرکتهای‌ موفق‌، داد و ستد، حمل‌ و نقل‌ بین‌المللی‌ و عوامل‌ پنجگانه‌ و مبانی‌علمی‌ و تجربه‌ شده‌ برای‌ دستیابی‌ به‌ اهداف‌ تحقیق‌ یک‌ مدل‌ ارائه‌ و سعی‌ شده‌ است‌ به‌ سوالهای‌ زیر پاسخ‌ داده‌ شود. الف‌) تعیین‌ شاخصهای‌ موفقیت‌ برای‌ شرکتهای‌ حمل‌ و نقل‌ بین‌المللی‌ جاده‌ای‌ کالا ب‌) انتخاب‌ شرکتهای‌ موفق‌ براساس‌ شاخصهای‌ تدوین‌شده‌ ج‌) بررسی‌ عوامل‌ پنگانه‌ در شرکتهای‌ نمونه‌ موفق‌ پژوهش‌ حاضر یک‌ پژوهش‌ اکتشافی‌ و توصیفی‌ با هدف‌ کاربردی‌ است‌ و با طرح‌ سوالاتی‌ عوامل‌ پنگانه‌ طی‌ یک‌ پرسشنامه‌در 41 شرکت‌ مورد بررسی‌ قرار گرفته‌ است‌.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.