Skip to main content
فهرست مقالات

خدمات حمل و نقل و نقش عوامل موفقیت در شرکتهای حمل و نقل بین المللی جاده ای کالا

نویسنده:

(15 صفحه - از 74 تا 88)

کلیدواژه ها : خدمات‌ ،حمل‌ و نقل‌ ،موفقیت‌ ،معیارهای‌ موفقیت‌ ،سازمانهای‌ بین‌المللی‌

کلید واژه های ماشینی : حمل‌و‌نقل بین‌المللی جاده‌ای کالا، نقل بین‌المللی جاده‌ای کالا، حمل، شرکتهای حمل‌و‌نقل بین‌المللی، نقل، عوامل موفقیت سازمانهای خدماتی حمل‌و‌نقل، موفقیت شرکتهای‌موفق حمل‌و‌نقل بین‌المللی، موفقیت، عوامل موفقیت در شرکتهای حمل‌و‌نقل، بررسی عوامل موفقیت سازمانهای خدماتی، شرکتهای موفق، حمل و نقل، سازمانهای خدماتی حمل‌و‌نقل بین‌المللی، بررسی عوامل پنجگانه فنون بازاریابی، شرکتهای حمل، مدیران، افزایش شرکتهای حمل‌و‌نقل کالا به‌دلیل، مدیریت، حمل‌و‌نقل بین‌المللی کالا، سبک مدیریت، شرکتهای موفق حمل‌و‌نقل بین‌المللی، حمل کالا، مالکیت، شرکتهای حمل‌و، بازاریابی، موفق حمل‌و‌نقل بین‌المللی، حامل شرکتهای حمل‌و‌نقل بین‌المللی کالا، نقل بین‌المللی کالا، ساختار سازمانی، عوامل موفقیت شرکتهای حمل‌و‌نقل بین‌المللی

: با توجه‌ به‌ افزایش‌ شرکتهای‌ حمل‌ و نقل‌ کالا به‌ دلیل‌ اهمیت‌ حمل‌ کالاهای‌ وارداتی‌ و صادراتی‌ با کامیون‌ و همچنین‌نقش‌ کشور ایران‌ در ترانزیت‌ کالا و جهانی‌ شدن‌ هزینه‌ حمل‌ کالا و همچنین‌ ضرورت‌ رقابت‌ با شرکتهای‌ خارجی‌ برای‌ انتقال‌کالاهای‌ وارداتی‌ ایران‌، این‌ پژوهش‌ به‌ منظور بررسی‌ عوامل‌ موفقیت‌ سازمانهای‌ خدماتی‌ حمل‌ و نقل‌ بین‌المللی‌ کالا و با تاکید برشرکت‌ حمل‌ و نقل‌ بین‌المللی‌ جاده‌ای‌ کالا و بررسی‌ عوامل‌ پنجگانه‌ فنون‌ بازاریابی‌، ساختار سازمانی‌، سبک‌ مدیریت‌، مالکیت‌ وآموزش‌ انجام‌ شده‌ است‌. انجام‌ این‌ پژوهش‌ با این‌ هدف‌ که‌ عوامل‌ پنگانه‌ مذکور در شرکتهای‌ موفق‌ چگونه‌ و تاثیر این‌ عوامل‌ در موفقیت‌ شرکتهاچقدر است‌؟ با مطالعه‌ سابقه‌ تحقیق‌ در ارتباط با سازمان‌، شرکتهای‌ موفق‌، داد و ستد، حمل‌ و نقل‌ بین‌المللی‌ و عوامل‌ پنجگانه‌ و مبانی‌علمی‌ و تجربه‌ شده‌ برای‌ دستیابی‌ به‌ اهداف‌ تحقیق‌ یک‌ مدل‌ ارائه‌ و سعی‌ شده‌ است‌ به‌ سوالهای‌ زیر پاسخ‌ داده‌ شود. الف‌) تعیین‌ شاخصهای‌ موفقیت‌ برای‌ شرکتهای‌ حمل‌ و نقل‌ بین‌المللی‌ جاده‌ای‌ کالا ب‌) انتخاب‌ شرکتهای‌ موفق‌ براساس‌ شاخصهای‌ تدوین‌شده‌ ج‌) بررسی‌ عوامل‌ پنگانه‌ در شرکتهای‌ نمونه‌ موفق‌ پژوهش‌ حاضر یک‌ پژوهش‌ اکتشافی‌ و توصیفی‌ با هدف‌ کاربردی‌ است‌ و با طرح‌ سوالاتی‌ عوامل‌ پنگانه‌ طی‌ یک‌ پرسشنامه‌در 41 شرکت‌ مورد بررسی‌ قرار گرفته‌ است‌.

خلاصه ماشینی: "با توجه‌ به‌ شاخصهای‌ تدوین‌ شده‌ و پرسشنامه‌تنظیم‌ شده‌ و استفاده‌ از روش‌ دلفی‌، تعداد 70پرسشنامه‌ در بین‌ اعضای‌ جامعه‌ آماری‌ برای‌ تعیین‌اولویت‌ شاخصها، 51 پرسشنامه‌ جمع‌آوری‌ شد ونتایج‌ استخراج‌ شده‌ به‌ شرح‌ زیر است‌: 1 وجود نیروی‌ انسانی‌ متخصص‌ 2 وجود ناوگان‌ ملکی‌ و یا اجاره‌ای‌ مرتب‌(تعداد و آماده‌ سرویس‌ بودن‌) 3 ارائه‌ سرویس‌ منظم‌ و مطلوب‌ (کامیون‌،راننده‌ و شرکت‌) 4 انجام‌ حمل‌ و نقل‌ موثر (قیمت‌ مناسب‌،سرعت‌ و حمل‌ به‌موقع‌باکیفیت‌عملیات‌حمل‌) 5 قیمت‌ حمل‌ و نقل‌ ثابت‌ در طول‌ مدت‌ معین‌(ثبات‌ قیمت‌) 6 وجود شبکه‌ باریابی‌ گسترده‌ و ارتباط مناسب‌(بازاریابی‌) 7 دقت‌ و اطمینان‌ صاحب‌ کالا از انجام‌ خدمات‌و سالم‌ رساندن‌ کالا (اطمینان‌بخشی‌) 8 وجود قوانین‌ مناسب‌ در بخش‌ حمل‌ و نقل‌جاده‌ای‌ و اجرای‌ صحیح‌ آن‌ 9 دارا بودن‌ حمل‌ و نقل‌ با شبکه‌ عملیاتی‌مشخص‌ و تخصصی‌ (مسیرهای‌ مشخص‌) 10 افزایش‌ سهم‌ بازار و رضایت‌ مشتریان‌ 11 کنترل‌ کالا در انجام‌ حمل‌ و خدمات‌ ویژه‌(ایمنی‌) 12 وجود شبکه‌ و سیستم‌ حمل‌ و نقل‌ پویا وهماهنگ‌ و سازمان‌یافته‌ از جمله‌ زیرساختهای‌حمل‌ و نقل‌، عضویت‌ در کنوانسیونها، حسن‌روابط با سفارتخانه‌ کشورها و... نتیجه‌گیری‌ کلی‌ عوامل‌ پنجگانه‌ بررسی‌ و تجزیه‌ و تحلیل‌ کلی‌ پیرامون‌ عوامل‌پنجگانه‌ بازاریابی‌، ساختار سازمانی‌، سبک‌مدیریت‌، مالکیت‌ و آموزش‌ و تاثیر آن‌ درموقعیت‌ شرکتهای‌ حمل‌ و نقل‌ بین‌المللی‌ جاده‌ای‌کالا با سطح‌ اطمینان‌ 99% یعنی‌ 1%=a ، اکثرپاسخ‌دهندگان‌ در جهت‌ تایید نظریه‌ محقق‌ ابرازنظر داشته‌اند به‌ طوری‌ که‌: 3 = m : H0 3 " m : H1 H0 = تاثیر عوامل‌ پنجگانه‌ در موفقیت‌ شرکتهای‌موفق‌ حمل‌ و نقل‌ بین‌المللی‌ جاده‌ای‌ کالا در حدمتوسط است‌."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.