Skip to main content
فهرست مقالات

با سد کردن راه، کار صادرات صنعتی به جایی نمی رسد

مصاحبه شونده:

ISC (4 صفحه - از 101 تا 104)

کلید واژه های ماشینی : صادرات، صنعت، کار صادرات صنعتی به‌جایی، صادرات محصولات صنعتی، تولید، رشد صادرات محصولات صنعتی، صادرات ظروف چینی ایران، صادرات محصولات صنعتی کشور، بخش صنعت و صادرات محصولات، بخش صنعت

خلاصه ماشینی:

"ماحصل گفت‌وگو خبرنگار ما با آقای جمالیان چنین است: *عمده‌ترین مشکلاتی که در حال حاضر در بخش صنعت و صادرات محصولات صنعتی وجود دارند،کدامند؟ *دولتمردان و تصمیم‌گیرندگان مسایل اقتصاد ایران به این نتیجه رسیده‌اند که ایران توان بالقوه مناسبی برای تولید کالاهای صنعتی و صادرات آنها دارد. *نظرتان در زمینۀ جذب سرمایه‌گذاری خارجی با هدف راه‌اندازی واحدهای تولیدی عرضه‌کننده کالاهای قابل صدور به بازارهای جهانی چیست؟ *ابتدا ضرورت دارد که امنیت سرمایه‌گذاری صنعتی در کشور به وجود آید تا سرمایه‌گذاری خارجی با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی،در زمینه ورود فن‌آوری‌های جدید در تولید محصولات سرمایه‌گذاری کنند. *چه مزیت‌های نسبی برای چینی ایران وجود دارد که توانسته چنین جایگاهی در صنعتی چینی‌سازی جهان به دست آورد؟ *فن‌آوری وارد شده در زمینه چینی‌سازی به کشور، بسیار نو است. با وجود معادل غنی کائولن،فلدسپات، دولومیت و سیلیس در کشور و فن‌آوری ساخت ماشین‌آلات موردنیاز این صنعت در داخل در ده سال گذشته،میزان وابستگی به خارج کاهش یافته است و در حال حاضر فقط مواد اولیه‌ای که باید به کائولن اضافه شود،وارد می‌شود. *به نظر شما برای به دست آوردن بازارهای جدید برای ظروف چینی،چه سیاست‌هایی باید اجرا و دنبال شود؟ *با وجود آنکه مزیت نسبی صنعت چینی آن را به‌راحتی قابل رقابت در بازارهای جهانی می‌سازد،اما توجه به مقدار تولید ضروری است. *پیش‌بینی شما در مورد صادرات ظروف چینی در سال آینده چیست؟ *برای دستیابی به بازارهای جدید در سال آینده شرکت اسپیدار برنامه دارد و این برنامه‌ریزی با کمک دولت و اتاق بازرگانی و صنایع و معادل ایران صورت گرفته است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.