Skip to main content
فهرست مقالات

ارتباط نزدیک صنعت و بازرگانی خارجی، یک ضرورت است

ISC (5 صفحه - از 132 تا 136)

کلید واژه های ماشینی : صادرات، صنایع، صنعتی، صادرات محصولات صنعتی، ارز، ارزش صادرات محصولات صنعتی، وزارت صنایع، بخش صنعت، صنعت و بازرگانی خارجی، اقتصاد، اشتغال، بازارهای، تولید، گروه صنایع نساجی و چرم، صنایع غذایی، ارزش صادرات محصولات غذایی، بخش صنایع، طرح‌های راه‌اندازی، گروه صنایع غذایی، صدور، ارزش صادرات کالاها در سال، صدور کالاهای صنعتی، بخش صنایع غذایی در کشور، صادرات کالاهای صنعتی، صنایع شیمیایی، کالاهای صنعتی، کارشناسان، ارتباط نزدیک صنعت و بازرگانی، صادرات صنعتی، سرمایه‌گذاری

خلاصه ماشینی: "این کارشناسان اعتقاد دارند با هماهنگی بیشتر میان وازارتخانه‌های صنایع و بازرگانی و ارتباط نزدیک‌تر آن‌ها با وابسته‌های بازرگانی ایران در خارج از کشور،می‌بایست زمینه‌های سرمایه‌گذاری برای تولید محصولات قابل صدور صنعتی شناسایی شود و به علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در امور مولد اقتصادی کشور،معرفی گردند. یک کارشناس وزارت صنایه در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت:سیاست‌های اتخاذ شده در زمینه آزادسازی برای رشد سرمایه‌گذاری‌های صنعتی به لحاظ فقدان تلاش‌های بازاریابی مناسب و محدودیت صادرات محصولات صنعتی، چندان توفیقی نداشته است. این کارشناس معتقد است که اکثر سرمایه‌گذاران در بخش صنعت به منظور تأمین نیازهای بازار داخلی با توجه به کمبود غرضه برخی کالاها،زمینه سرمایه‌گذاری خود را مشخص کرده‌اند و از آنجا که وزارت صنایع درصدور موافقت اصولی با پروانه تأسیس واحدهای تولیدی هیچ‌گونه ضوابطی را اعمال نکرده است،در برخی زمینه‌ها هنوز کمبود ظرفیت حتی برای تأمین بازار داخلی وجود دارد،درحالی‌که در برخی رشته‌ها نیز ما زاد ظرفیت یا ظرفیت بلا استفاده وجود دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.