چکیده:
آشنایی تولیدکنندگان و صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی با مؤسسات بین المللی،بهویژه مؤسساتی که به گونهای با مقررات و ضوابط استانداردهای قابل قبول جهانی ارتباط پیدا میکنند،ضروری است. تولیدکنندگان و صادرکنندگان با آشنایی با اینگونه مؤسسات و خدماتی که آنها ارایه میدهند،میتوانند نسبت به ارتقاء کیفیت کالاهایشان و بهرهگیری از خدمات مؤسسات یادشده برای نفوذ در بازارهای بین المللی، اقدام نمایند و از این طریق منافع خود و اقتصاد ملی را تأمین کنند. یکی از مؤسسات بنام در این زمینه،مؤسسهء مدیریت کیفیت است که ر این گزارش به معرفی آن میپردازیم.
خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) مؤسسۀ مدیریت کیفیت،شاخهای از شورای استاندارد کانادا میباشد که از سال 1979 در زمینۀ آموزش و ارایۀ گواهینامه برمبنای استانداردهای سیستم مدیریت،فعالشده است.
*مؤسسۀ مدیریت کیفیت،شاخهای از شورای استاندارد کانادا میباشد که از سال 1979 در زمینۀ آموزش و ارایۀ گواهینامه برمبنای استانداردهای سیستم مدیریت فعال شده و به عنوان سازمان ممیزی شخص ثالث،اعتبار جهانی کسب کرده است.
مؤسسۀ مدیریت کیفیت QMI در ایران نیز شعبه دارد و در زمینۀ آموزش و ارایۀ گواهینامه براساس استانداردهای بین المللی ایزو 9000،ایزو 14000 و سیستم کیفیت 9000 تحت اعتبار مراکز اعتباردهی شورای استاندارد کانادا،مؤسسۀ اعتباردهندۀ آمریکا و شورای اعتباردهنده،هلند،فعالیت میکند.
مؤسسۀ مدیریت کیفیت با ارایۀ خدمات خود حتی پس از صدور گواهینامه،شرکتها را در عرصههای مختلف تولید، صنعت و خدمات بهطور مستمر ازنظر اطلاعاتی و بازاریابی جهانی پشتیبانی میکند و امکان دسترسی به اطلاعات گوناگون از طریق شبکۀ بین المللی کیفیت جهانی،منابع تبلیغاتی،گواهینامه کیفیت محصول و خدمات بازاریابی میباشد."